הגבלות על פרסום סיגריות

(0)
לדרג

ועדת השרים לחקיקה אישרה את התיקון של משרד הבריאות לחוק הגבלת הפרסומת והשיווק למוצרי טבק. בין היתר - תיאסר מכירת טבק בטעם פירות לנרגילה

מאת: מערכת zap doctors

בהמשך להרחבת האיסור על עישון במקומות ציבוריים, אישרה אתמול (ב') ועדת השרים לחקיקה את הצעת משרד הבריאות לתיקון חוק הגבלת הפרסומת והשיווק למוצרי טבק.

מטרת הצעת החוק היא להגביל את הפרסומות למוצרי טבק, על מנת להקטין את חשיפת הציבור לעישון, ובמיוחד להגן על ילדים וצעירים מהשפעותיהן של הפרסומות, המייצרות תדמית חיובית ומושכת לסיגריות.

לפי החוק, ייאסר פרסום מוצרי טבק, גם בעיתונים ובאינטרנט, ויותרו רק חריגים בודדים, כגון פרסום בתוך חנות למכירת מוצרי טבק. על חברות הסיגריות ייאסר מתן חסויות לאירועים שונים כפי שהן נוהגות כיום, כדוגמת מימון ימי סטודנטים וכדומה.

הסוף המר של הנרגילה

על פי ההצעה, ייאסר סימון מוצרי טבק בתמונות של פירות, כפי שנהוג כיום על אריזות של טבק לנרגילה, דבר המטעה את הציבור ובעיקר את בני הנוער, לגבי חומרת הנזק שלהם. מכירת מוצרי טבק בטעמים תיאסר, משום שאלה מושכים בני נוער ומקלים על התחלת העישון וההתמכרות.

גם האיסור על מכירת מוצרי טבק לקטינים יורחב, כך שבדומה לאיסור מכירת אלכוהול לקטינים, תוטל אחריות רבה יותר על המוכרים בפיצוציות.

בנוסף, ייאסר ייצור ושיווק של מוצרי מזון או צעצועים הדומים למוצרי טבק, בין השאר בגלל השפעתם על תדמית העישון בקרב בני הנוער.

אזהרות מרתיעות יותר

אזהרות הבריאות על מוצרי טבק יכללו תמונות ולא רק מלל בדומה למקובל במדינות מערביות רבות. מעבר לכך, האזהרה המופיעה על פרסומת למוצר טבק תגדל ל-30% משטח הפרסומת, בשונה מגודל של 5% בלבד המחויב כיום.

לפי ההצעה, חברות הסיגריות יחויבו לדווח על תכולתם של מוצרי הטבק ורעילותם של המרכיבים השונים, כפי שמקובל לדווח על תכולה של כל מוצר מזון. שר הבריאות יסמיך מפקחים לצורך אכיפת החוק, ויינתנו להם סמכויות נרחבות לפקח ולאכוף אותו, כגון החרמה של מוצרי טבק מוברחים או שאינם מסומנים כנדרש. הוראות החוק ייכנסו לתוקפן בהדרגה תוך שלוש שנים, וייקבעו קנסות גבוהים על העבירות השונות לשם הגברת ההרתעה והשמירה על החוק.

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום