יוגבל העישון במקומות ציבוריים

(0)
לדרג

בקרוב ייכנס לתוקף צו המורה על איסור עישון בבריכות שחייה, רציפי רכבת, תחנות אוטובוס ובמקומות נוספים. ברים ובתי קפה ייאלצו לצמצם את אזורי העישון

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ד') את מרבית הסעיפים להרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים; האיסור יורחב למקומות בילוי, תחנות מרכזיות ועוד.

על פי הבקשה, שעליה חתום ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו, ייאסר לחלוטין העישון בהופעות, בתחנת אוטובוס מקורה, בכל שטחי בריכות השחייה ובחצרות שלהן, ברציפי רכבת ובתחנות אוטובוס מרכזיות. בשני האחרונים יוקצה שטח עישון מיוחד.

כמו כן ייאסר על נהגי אוטובוס לעשן בתוכו לפני העלאת נוסעים, ייאסר לעשן בטווח של 10 מטר מכניסה לבניין מרפאה או בית חולים וייאסר להקצות אזורי עישון בחדרי מדרגות ובמעברים.

עוד נקבע כי שיעור השטח המוקצה לטובת עישון במסעדות ובבתי קפה גדול משמעותית ממה שצריך, כך שלקוחות שאינם מעשנים ומעוניינים לשבת בחוץ, נאלצים להיחשף לעישון בעל כורחם. אי לכך, שטח אזור העישון שיוקצה במסעדות ובבתי קפה לא יעלה על 15 מ"ר; באולמי שמחות וגני אירועים יוגבל שטח העישון לרבע ממקומות הישיבה. שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, בתי קפה וברים, מחה על ההחלטה: "אנחנו המעסיק השני הגדול במשק, תנו לנו להמשיך לפעול".

תשכחו מהפסקת סיגריה

משרד הבריאות הכריז עוד כי בכוונתו לאסור באופן מוחלט בעתיד עישון במקומות עבודה, מכיוון שחדרי העישון ומערכות סינון האוויר אינם מונעים חשיפה לעישון כפוי. כצעד ראשון למהלך, וכדי לשמש דוגמה, ייאסר לחלוטין העישון במשרדי ממשלה כבר מהחודש הבא.

ומה לגבי הסעיפים שלא אושרו? הוועדה לא קבעה אישרה את איסור העישון באצטדיונים ובאמפיתיאטראות. כמו כן נמנעה מלאסור עישון בחצרות מבני מתנ"סים ותנועות נוער, בשל הקושי בהגדרת שטחים אלה. יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד) לא נענה לבקשת נציגי עמותת "אוויר נקי" לאסור עישון של שחקני תיאטרון על הבמה כחלק מהמשחק. "אנחנו מצמצמים באופן משמעותי את הפגיעה במעשן הפאסיבי ואת השטחים בהם יותר העישון", אמר, "עם זאת, אל לנו להגזים. יש גם ציבור מעשנים בישראל, וגם אותו אנחנו צריכים לשרת". הצו ייכנס לתוקף 30 יום מיום פרסומו ברשומות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על הרחבת הצו: המלחמה בעישון ונזקיו מחייבת הרחבת האכיפה והגברת הזהירות מחשיפה לעישון כפוי, הקיים ברבים מהמקומות הציבוריים. נעשה הכל למנוע חשיפה של הציבור לסכנות העישון בכל דרך שהיא.

אכזבה באגודה למלחמה בסרטן

באגודה למלחמה בסרטן בירכו על ההישגים, אך הביעו אכזבה מאי אישורן של תוספות חשובות, כמו איסור עישון באצטדיונים, אמפיתיאטראות, בחצרות המתנ"סים ובחצרות מבני תנועות נוער.

עדנה פלג, דוברת האגודה למלחמה בסרטן מסרה כי: "לאור הירידה בגיל המעשנים, ישנה חשיבות להגביל את העישון במקומות ציבוריים שבהם בני נוער מבלים ונמצאים זמן רב. מתבקש שבחצרות של מתנ"סים ותנועות נוער יוגבל העישון".

בואו לדבר על זה בפורום הפסקת עישון - איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום