דיאטה: לכבוד הקיץ שמגיע

(0)
לדרג

החום, הבילויים והיציאה מהשגרה שמלווים את הקיץ הישראלי משבשים את הרגלי התזונה שלנו, אבל לעונה החמה יש דווקא כמה יתרונות שיכולים לעזור לנו לשמור על משקל תקין. מדריך

מאת: שני כרמי

הקיץ עוד רגע כאן, ולצד הים, השמש והחופש הגדול הוא מביא עמו גם את החום והלחות שמשפיעים על הגוף ועל הרגלי התזונה שלנו. משטר האכילה בעונה החמה משתנה, ובגלל החופשות והבילויים יש נטייה לאכול פחות מסודר ולהיענות לפיתויים.

למרות שמבחינה פסיכולוגית הקיץ והחופש מעוררים תחושה של שחרור ורצון לחיות ללא כבלי הדיאטה, בעזרת מודעות ושמירה על כמה כללים פשוטים ניתן לנצל את התקופה לירידה במשקל. הנה כמה עובדות וטיפים שיעזרו לכם לאמץ תזונה נכונה בעונה החמה:

דיאטה בקיץ
דיאטה בקיץ

הקפידו על 3 ארוחות ביום לפחות: החום הגבוה השורר בחוץ משפיע על טמפרטורת הגוף, ופעמים רבות אנו מקבלים שדרים של חוסר תיאבון ותחושה שאנו רוצים לאכול "רק משהו קל". אמנם יש לקרוא את השדרים ולהתחשב בצורכי הגוף, אך יש להיזהר ממצב שבו מתפתים לא לאכול כלום כל היום. הגוף צריך להמשיך לקבל שלוש פעמים ביום - מדי יום - רכיבי תזונה החיוניים לתפקודו התקין.

אל תתפתו לדיאטות כסאח: עם בוא הקיץ הנטייה היא להחליט להשיל מעצמנו את עודפי הקילוגרמים ולהתחיל בדיאטת "כסאח". דיאטה שכזו משמרת את רקמת השומן ומנצלת את רקמת השריר לצורכי אנרגיה. זכרו שחשוב לא רק כמה יורדים אלא גם מאיזו רקמה. ירידה אופטימלית במשקל עומדת על 500 גרם לשבוע. גברים הפוצחים בדיאטה יכולים להגיע גם לקצב של 800-1,000 גרם בשבוע ואילו נשים 200-500 גרם בשבוע.

הרבו באכילת סלטים טריים: סלטים טריים הם התחליף למרקי הירקות של החורף, והם משרים תחושת שובע. אכילת סלט שלוש פעמים ביום מאפשרת קבלה נאותה של סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ואנטיאוקסידנטים. היתרון הדיאטטי של הסלטים הוא ערכם הקלורי הנמוך, אך כדאי לשים לב לרטבים ולתוספות ולזכור שהם מוסיפים קלוריות ולאו דווקא בריאות.

פנקו את עצמכם בגלידות דלות קלוריות: מגוון הגלידות והשלגונים מהווים עזרה גדולה לכל אלה המצויים בתהליך של הרזיה וגם לכל מי ששומר על משקלו.

היחשפו לשמש בשעות הבוקר או בשעות אחה"צ: החשיפה לשמש יחד עם הארכת שעות האור ביממה מביאה להפרשת סרוטונין במוח. כשהסרוטונין מצוי ברמה גבוהה, הוא משרה מצב רוח טוב, הרגשה נינוחה וכן תחושת שובע. מכאן ניתן להסיק כי בתקופה זו של השנה קל יחסית לשמור על דיאטה וזה דווקא זמן טוב להתחיל ולרדת במשקל.

עקבו אחרי המשקל: שמרו על קשר קבוע עם המשקל - במסגרת של קבוצה או לבד - כדי שתדעו מה המצב באמת ולא "לפי העין".

עשו שינוי קטן: גם השינויים הקטנים ביותר בצריכת הקלוריות, כמו קיזוז של 100 קלוריות ביום מהתפריט, ייתנו את אותותיהם.

הימנעו ממנות גדולות: ככל שהמנות, במסעדה או בבית, גדולות יותר כך תאכלו יותר. הקפידו על תפריט מאוזן ועל מנות סבירות.

הקפידו על אכילת מזון איכותי. בחרו מזונות שמעניקים תחושת שובע ומכלים כמות גדולה של סיבים ונוזלים, כמו מרקים, יוגורט ודגנים מלאים.

היזהרו מרעב: רעב הוא אויב הדיאטה, וכשרעבים מוכנים לטרוף הכול. אכלו שש ארוחות ביום, ופרי בין הארוחות רק אל תגיעו לארוחה רעבים.

תיהנו מהאוכל: לתחושת השובע לוקח זמן להיקלט, וזאת הסיבה שכדאי לאכול לאט.

אל תוותרו על אימון גופני: המתמטיקה של הדיאטה היא מאוד פשוטה - צריך להוציא יותר ממה שמכניסים. אימון גופני מסייע בשימור דימוי הגוף.

הרשו לעצמכם לחטוא: מדי פעם הרשו לעצמכם לטעום מהפרי האסור. פרגנו לעצמכם חטאים קטנים, שעליהם תוכלו לכפר למחרת.

שני כרמי היא רוקחת מוסמכת בניו-פארם.

בואו לדבר על זה עם שני בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום