רואקוטן גורם לבעיות עיניים

(1)
לדרג

מחקר ישראלי: 13.6% מהמטופלים בתרופה סבלו בשנה הראשונה לטיפול מדלקות בלחמית ובעפעפיים, משעורה ומיובש בעיניים. מומלץ לשקול טיפול מונע

מאת: מערכת zap doctors

מחקר ישראלי חדש מצא כי יש קשר בין השימוש בתרופה רואקוטן נגד אקנה לבין מחלות עיניים. תוצאות המחקר חשפו כי 13.6% מהמטופלים סבלו בשנה הראשונה לטיפול ברואקוטן מדלקת בלחמית ובעפעפיים, משעורה ומיובש בעיניים ונזקקו לטיפול תרופתי.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of ,Dermatolgy נמצא כי שכיחות תופעות הלוואי הייתה גבוהה יותר בקרב נבדקים שטופלו בתרופה. שיעור זה היה גבוה באופן משמעותי משכיחות תופעות אלו בקבוצת נבדקים דומה עם אקנה שלא טופלו בתרופה (כ-9.6%) וקבוצה של כ-14,600 נבדקים בריאים (רק 7.1%). שכיחות תופעות הלוואי הגבוהה נמצאה בחודש הרביעי לטיפול. כל הנתונים הופקו על סמך נתוני קופת החולים "מכבי".

אקנה הוא תהליך דלקתי של בלוטות החלב בעור ושכיח מאד בקרב מתבגרים. רואקוטן (איזורטינואין) הוא אחד הטיפולים המקובלים למקרים הקשים יותר. תופעות הלוואי המוכרות לתרופה הם יובש בעור ובריריות.

החוקרים קוראים לרופאי העור ולרופאי המשפחה המטפלים בתרופה להקדיש תשומת לב מיוחדת לתופעות הלוואי וליידע את המטופלים על אפשרות הופעתן. כמו כן יש להסביר למטופלים על הבעייתיות בהרכבת עדשות מגע בעת נטילת התרופה. מומלץ לשקול טיפול מונע בתחליפי דמעות בחלק מהמקרים ואם מופיעות תופעות לוואי קשות אף לשקול את הפסקת הטיפול בתרופה.

המחקר נערך על ידי ד"ר מאירה נוידרפר מהמרכז הרפואי תל אביב יחד עם ד"ר גבריאל חודיוק, ד"ר אורנה שמאי-לובוביץ, גב' ענבל גולדשטין וד"ר ורדה שלו ממחלקת "מדיקל אינפורמטיקס" של מכבי שירותי רפואה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אקנה, פצעי בגרות
פורום בריאות העין

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום