השב"ן מכסה את הציוד בניתוח

(0)
לדרג

על רקע ניסיונות בתי החולים הפרטיים לגבות מהמטופלים תשלום נוסף עבור "ציוד מתכלה" המשמש בניתוחים, מבהירים במשרד הבריאות כי הדבר כבר נכלל בכיסוי הביטוחי

מאת: מערכת zap doctors

בחלק מהניתוחים הפרטיים המבוצעים במסגרת שירותי הבריאות הנוספים (שב"ן), מחויבים המטופלים בעלות ציוד מתכלה, כזה שאינו ניתן לשימוש חוזר אחרי הניתוח. במשרד הבריאות מתריעים כי אין לגבות תשלום עבור ציוד זה, משום שהוא כלול ממילא בכיסוי הביטוחי.

"הכיסוי לניתוחים המתבצעים בבית חולים פרטי כולל ציוד מתכלה המשמש באופן סביר בזמן הניתוח. אין מקום לכך שבית החולים הפרטי יחייב מטופל בתשלום נוסף עבור ציוד מתכלה גם כשציוד זה מוצג כציוד משודרג או חדשני שאיננו חלק מהסטנדרט המקובל", כך קובע יואל ליפשיץ, סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים במשרד הבריאות.

בחוזר שהפיץ השבוע למנהלי קופות החולים ושירותי הבריאות הנוספים, הבהיר ליפשיץ כי נושא הציוד המתכלה אינו מוזכר במישרין, אך כלול בתשלום הניתן על ידי הקופה לבית החולים עבור הניתוח. יצוין, כי לגבי בתי חולים ציבוריים המפעילים שר"פ (שירות רפואה פרטי), נושא האביזרים והציוד המתכלה המשמש בזמן הניתוח מוסדר באופן דומה לזה המקובל במערכת הציבורית. כלומר - ללא שום אפשרות של בית החולים לגבות מהמאושפז תשלום נוסף עבור אביזר כלשהו.

"לנוכח האמור", מנחה ליפשיץ, "על קופות החולים להיערך לכך שעד אחד בדצמבר השנה, כל ההסדרים עם בתי החולים שבהסכם והמנתחים שבהסכם, יכללו הוראה מפורשת ביחס לאי חיוב המטופל בהוצאות לרכישת ציוד מתכלה, כך שציוד כזה לא יוצע למטופל העובר ניתוח במוסד פרטי שבהסכם, בין על גבי המוסד ובין על ידי המנתח, בתוספת תשלום. התשלום עבור הציוד המתכלה יגולם במסגרת התשלום אותו משלמת הקופה למוסד המטפל, והמנותח לא יידרש לשלם כל תשלום נוסף עבור ציוד זה".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום