הרובוט מחלק את התרופות

(0)
לדרג

חדש בישראל: בבי"ח הלל יפה פועלת מערכת המאפשרת לחלק את התרופות למאושפזים ללא מגע יד אדם וללא טעויות. היתרונות: דיוק וחיסכון בזמן

מאת: מערכת zap doctors

כמעט ללא מגע יד אדם ועם קרוב לאפס טעויות במתן תרופות למטופלים המרכז הרפואי הלל יפה החל לאחרונה להפעיל רובוט משוכלל, המבצע את חלוקת התרופות למטופלים.

לאחרונה הוכנסה לבית המרקחת של המרכז הרפואי מערכת רובוטית ראשונה מסוגה בארץ, המבצעת את חלוקת התרופות למחלקות השונות תוך הצלבת המידע רפואי של המטופל עם המרשם שניתן על ידי הרופא המטפל. היתרון, מסבירים בבית חולים, הוא מניעה כמעט מלאה של אחת הבעיות השכיחות ביותר בעולם הרפואה טעויות בעת רישום ומתן תרופות למטופלים. בנוסף המערכת מפנה לצוות הסיעודי זמן יקר שיוכלו להקדיש למטופלים.

"במרבית בתי החולים בארץ, שיטת חלוקת התרופות היא אותה השיטה זה שנים", מסביר ד"ר איל שוורצברג, מנהל שירותי הרוקחות ומערך המעבדות. "כל מחלקה מקבלת מבית המרקחת מלאי על פי בקשתה וצרכיה, שלאחריה הצוות הסיעודי, בהתאם למרשמים הידניים או הממוחשבים שכותבים הרופאים בגיליונות המאושפזים, דואגים ללקט את התרופות הנכונות, להכין אותן ולחלק אותן למטופלים. פעולות אלו גוזלות זמן רב מהצוות הסיעודי, ועלולות להביא לטעויות במתן התרופות בצמתים שונים בין אם בהבנת כתב ידו של הרופא, בחירת תרופה שגויה, מתן מינון שגוי, או חוסר תשומת לב לתרופות צולבות. כמו כן, רישום התרופה על ידי הרופא, מועד אף הוא לבעיות שונות שעיקרן בחירת מינון שגוי שאינו מתאים למטופל ויחסי גומלין בלתי רצויים בין התרופות שנבחרו".

איך עובד הרובוט?

לאחר שהצוות הסיעודי מעביר את המרשם לבית המרקחת, הרוקח מזין אותו למחשב, מוודא מינונים ובעיות אחרות ברישום התרופה ובטיפול התרופתי. התוכנה במחשב מצליבה את המידע התרופתי עם נתוני האשפוז של המטופל כדי למנוע כפילויות, רגישויות או התנגשויות בין התרופות שאותן מקבל המטופל.

לאחר הזנת המרשם, מועברת הוראה לרובוט והוא זה שמלקט את התרופות במינון המדויק, תוך בדיקת תוקפן ושלמות האריזות. לאחר מכן הוא מדפיס את הנחיות המרשם למטופל, כולל התאריך והשעה שבה יש ליטול אותן, ומוציא שקית הרמטית הנושאת את פרטי המטופל ואמצעי זיהוי ברקודי.

בשלב הסופי מועברות השקיות למחלקה ומחולקות על ידי הצוות הסיעודי בעגלות הנושאות את שם המטופל. אם המטופל עזב, השקית מוחזרת בשלמותה לבית המרקחת, מוכנסת חזרה לרובוט, נבדקת וחוזרת למלאי.

המערכת הרובוטית משרתת כעת את כל המחלקות הפנימיות, ובעתיד בקרוב גם את המחלקות האורטופדיות, הכירורגיות ואת המערך הנוירולוגי.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום