מילוי קמטים: המדריך לבחירת רופא וחומר מילוי נכונים

(6)
לדרג

מילוי קמטים הוא אחד הטיפולים הפופולריים בתחום הרפואה האסתטית. כיצד בוחרים רופא, מהן תופעות הלוואי ובאיזה חומר מילוי כדאי לבחור

מאת: מערכת zap doctors

תחום הרפואה האסתטית כולל טיפולים רבים, חומרים מגוונים ומטופלים עם רצון משותף להיראות צעירים ויפים. אחד הטיפולים שצוברים יותר ויותר פופולריות הוא מילוי קמטים. "הטיפול נעשה על-ידי הזרקת חומר מילוי מתחת לקמט אשר מיישר אותו, בניגוד לבוטוקס שמשתק את השריר", מסביר ד"ר אלכס חייטון, מומחה בהרדמה ובטיפול נמרץ ועוסק בתחום האסתטיקה. "התוצאה היא מראה חלק וצעיר יותר של העור".

מתברר שטווח הגילאים של הלקוחות הפונים למילוי קמטים רחב מאוד, וד"ר חייטון מפתיע כשהוא מספר כי הלקוחה הצעירה ביותר שעברה טיפול מילוי קמטים הייתה בת 16, וביקשה למלא כבר את הקמט הראשון שהופיע על פניה, ואילו הלקוחה המבוגרת ביותר הייתה בת 85.

"הגיל הממוצע של הלקוחות הוא 35-50", אומר ד"ר חייטון שהינו המנהל רפואי של תחום האסתטיקה במכון CARE באזור השרון והצפון "אולם יש כאמור מטופלים בכל הגילים. הקמטים השכיחים ביותר הם אלה שיורדים מקצה האף לקצה השפה בצדדים, הקמטים שבין הגבות וקמטי עישון מעל השפה העליונה. כ-20% מהמטופלים הם גברים, והשאר נשים.

"ישראל נמצאת כיום בעשירייה הראשונה בתחום הרפואה האסתטית וחלה התקדמות אדירה, אך עדיין יש מודעות נמוכה יותר לטיפולים מאשר באירופה ובארצות הברית. בפלורידה, לדוגמה, עוברים טיפולי בוטוקס בדוכנים בחוף הים. אנחנו עוד רחוקים משם".

מילוי קמטים
מילוי קמטים

מגוון חומרים, מגוון ריכוזים

בשוק קיימים היום סוגי מילוי דוגמת סיליקון, קולגן וחומצה היאלורונית, אך לדברי ד"ר חייטון המתאים ביותר לטיפול הוא החומצה ההיאלורונית. "התוצאה של מילוי כזה נשמרת למשך כשנה עד שנה וחצי, בהתאם לסוג העור ולמהירות שבה הוא מפרק את החומרים. יש גם הבדלים הנובעים מהחברות השונות שמשווקות את החומר, מכיוון שהרכב החומרים משתנה מחברה לחברה".

כשבאים לטיפול מילוי קמטים צריך לקחת בחשבון גם את הריכוז המתאים של החומר. "ככל שהחומר יותר סמיך הוא יותר קשה להזרקה", אומר ד"ר חייטון, "אבל הוא גם מחזיק זמן רב יותר ומתאים לקמטים עמוקים יותר".

עור הפנים הוא עדין מאוד, ולכן מגיב לעיתים לדקירות של המחט בשטפי דם ובצקות. "אני מעדיף לחלק את הטיפול לפעמיים להזריק בפעם הראשונה ולהמתין כ-10-14 ימים, מכיוון שלפעמים כתגובה למחט נוצרת בצקת הנראית כתוספת נפח, ולכן על-מנת להיות מדויק צריך לתת לנפח לרדת למצב הרגיל ולאחר כשבועיים להוסיף עוד קצת חומר בהתאם לצורך", מסביר ד"ר חייטון.

"מובן שמומלץ לא לעבור את הטיפול יומיים לפני אירוע חשוב מכיוון שעלולים להיווצר שטפי דם. לעתים רחוקות עלולות להיות להזרקות תופעות לוואי כדוגמת פגיעה בעצבים או בכלי דם, אך היתרון של החומצה ההיאלורונית הוא שהיא גורמת לתופעות לחלוף תוך חודש-חודשיים".

לעשות שיעורי בית

לאלה המתלבטים כיצד לבחור רופא וסוג של חומר מילוי ממליץ ד"ר חייטון לעשות שיעורי בית ולקרוא באינטרנט על חומרי המילוי השונים, היתרונות והחסרונות שלהם. "זה יאפשר למטופל להגיע מוכן לפגישה עם הרופא, לשאול שאלות ממוקדות ולהתייחס להמלצות הרופא", הוא אומר.

"כמו-כן, עדיף לא להגיע להחלטה על-פי תמונות של 'לפני' ו'אחרי', מכיוון שאין לדעת אם השתמשו בפוטושופ או שזו אכן תוצאה של הטיפול למילוי קמטים. הדרך הטובה ביותר היא לקבל המלצה אישית מאנשים שעברו אצל הרופא את הטיפול, וכמובן חשובה הכימיה בין הרופא למטופל".

אחד החידושים הבולטים בתחום מילוי הקמטים הוא שימוש בקנולה, מחט דקה וארוכה. "הקנולה מאפשרת לבצע את המילוי בדקירה אחת במקום במספר דקירות כפי שעושים בדרך-כלל", מסביר ד"ר חייטון.

"המחט ארוכה יותר, היא לא חותכת רקמות אלא מזיזה אותן, ולכן ניתן להגיע ליותר מקומות. הטראומה למטופל פחות משמעותית והשכיחות של שטפי דם נמוכה יותר בהשוואה למחט רגילה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום