שנתיים בכלא לגבר שסחט רופא

(0)
לדרג

מטופל, שלו עבירות אלימות קודמות, נידון לעונש מאסר, לאחר שסחט כסף ואישור מחלה מרופא בקופ"ח. השופט אמנון כהן: "הקורבנות מפחדים להתלונן"

מאת: מערכת zap doctors

תושב אבו גוש בשנות ה-30 לחייו, נידון השבוע לשנתיים מאסר בבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שהורשע בסחיטה באיומים של רופא בקופת חולים "כללית".

לפי הכרעת הדין, ביולי 2007 הגיע הנאשם לסניף הקופה באבו גוש, שבו עבד ד"ר מאזן אבו לבדה. הנאשם נכנס לקופת חולים וצעק כי הוא מחפש את המתלונן. לאחר שהמתלונן יצא מחדר האחות, הכניס הנאשם את המתלונן לחדרו ונעל את הדלת. הנאשם דרש מהמתלונן 200 שקלים ואישור מחלה. הרופא סירב וביקש מהנאשם לעזוב את חדרו. בתגובה הכניס הנאשם את ידו לכיסו בצורה מאיימת ואמר, כי הוא לא יעזוב את החדר בלי הכסף. לבסוף, מסר המתלונן לנאשם 100 שקלים, אך כאשר המתלונן יצא מחדרו והלך לכיוון מכוניתו, הנאשם רדף אחריו בדרישה ל-100 שקלים נוספים ולאישור מחלה. הרופא מסר לו שטר נוסף, והנאשם הודיע כי יבוא לקחת את אישור המחלה מאוחר יותר. "אם לא יהיה אישור מחלה, אתה יודע מה יהיה", איים.

לא המקרה הראשון

מגזר הדין עולה עוד כי "מדובר בתופעה חמורה הרבה יותר, וכי אין זה מקרה הסחיטה היחיד שהיה במרפאת קופת חולים הכללית באבו גוש. הרופא בתיק זה נסחט פעמים נוספות ולא רק על ידי הנאשם".

בגזר הדין הזכיר השופט אמנון כהן את הוראת הנהלת קופת החולים העירונית שייעצה לרופא לגשת למשטרה ואת עדותה של האחות, לפיה, המתלונן סיפר פעמים רבות שסוחטים אותו, שמאיימים עליו, ושמבקשים ממנו כסף. "התופעה שהתגלתה לעיניי עולה בקנה אחד עם פסיקת בית המשפט העליון בדבר הקושי לחשוף את העבירות של סחיטה באיומים, בשל חששם של הקורבנות לפנות לרשויות החוק", ציין השופט כהן.

הוא הזכיר כי לנאשם הרשעות קודמות רבות וכי הוא ריצה מספר מאסרים בפועל, חלקם אף לתקופות ממושכות בגין עבירות אלימות (לרבות תקיפת שוטרים ותקיפת עובדי ציבור), רכוש, הטרדת עד, סמים ועוד. לפיכך הטיל השופט על הנאשם עונש מאסר של שנתיים ומאסר על תנאי למשך 12 חודשים. "ברור לי, כי הרופא לא יגבה כל סכום פיצוי שאפסוק לו, ולפיכך אני נמנע מפסיקת פיצוי", קבע.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום