איך ניפטר מאלרגיות?

(0)
לדרג

נוצות אווז, חלב, חיטה ומנתה הם הגורמים העיקריים לאלרגיות ורגישויות. חשוב לטפל גם במרכיב הרגשי באלרגיות. פרק מהספר "הבריאות בידיים שלך"

מאת: מערכת zap doctors

בעולם המערבי גורמות אלרגיות מדי שנה למותם של מאות אנשים, ושולחות עוד עשרות אלפים אחרים לבתי חולים. כמו כן, מיליוני אנשים סובלים מאלרגיות או רגישות לכימיקלים שנוספים למזונות נפוצים, כולל צבעי מאכל או שימור. חומרי אריזה למזון, כגון בקבוקים או עטיפות מפלסטיק מכילים הרבה מאוד מזהמים סביבתיים, ולאלה אפשר להוסיף גזי פליטה, מדבירי חרקים, אדי צבעים וכימיקלים נוספים שאנחנו נחשפים אליהם כל יום. הגוף יסבול מנזק חמור אם לא יגיב למתקפה העצומה של רעלים שהוא נתון בה מדי יום ביומו.

במקרים רבים, חיים בסביבה סטרילית יותר מדי עלולים לגרום למערכת החיסונית להגיב בצורה קיצונית כשהיא באה לכדי מגע עם חומרים מזיקים. עיבוד מזון, מוצרים מהונדסים גנטית או הגיל שבו מתחילים לתת לתינוק מזון מוצק, תורמים גם הם להחמרת האלרגיות. המזונות הנפוצים ביותר שגורמים לתגובה אלרגית, כוללים חלב, ביצים, בוטנים, אגוזי עץ (כמו קשיו), דגים, צדפות, סויה וחיטה (גלוטן). אלה אחראים ל-90% מכל האלרגיות בעולם המערבי. אולם בדוגמאות שהוזכרו, פרט לאגוזי עץ וחיטה, הגוף פועל בצורה טבעית כשהוא מנסה להתגונן מפני מזונות מזיקים אלה, משום שהם לא נועדו מעולם לצריכת אדם אלא רק לבעלי חיים. מעכבי האנזימים המזיקים בסויה לדוגמה מונעים את עיכולו של חלבון הסויה ולכן קשה מאוד לגוף האדם לא להגיב אליו. דברים אלה חלים גם על בוטנים ואפילו על אגוזים וקטניות אחרות, אלא אם משרים אותם במשך הלילה לפני האכילה. קיצורים בתהליך האפייה של מוצרי קמח, כגון הוספת שמרים, שמונעים את הריסתם של נוגדנים מזיקים או הוספת גלוטן, הם שגורמים לרגישותם של רבים כל כך לחיטה.

אלרגיה ואסתמה
אלרגיה ואסתמה

~~יומן מזונות~~

ניהול יומן מזונות יעזור לכם לגלות את הגורמים לאלרגיה שלכם. כדי לבדוק למה אתם רגישים, מדדו את הדופק שלכם במשך דקה, הניחו פיסה קטנה של מאכל כלשהו מתחת ללשונכם ושוב בדקו את קצב הלב. אם הוא מהיר מהפעם הראשונה, אתם אלרגיים למזון שאתם בודקים.

אף על פי שטיהור הכבד עוזר בסילוק הגורם הגופני העיקרי לאלרגיות, ייתכן שתזדקקו לשיטות נוספות, כדי "לשכנע" את המערכת החיסונית להפסיק לייצר נוגדנים לאנטיגנים שנמצאים לדוגמה באבק, באבקנים, בנוצות אווז, בפרוות חתול או במזונות כגון חלב, חיטה, תפוזים, עגבניות וכו'. למעשה, תגובה אלרגית עיקשת, ששורשיה אולי בכבד גדוש ובמערכת עיכול שתפקודה נפגם, עשויה לגרום להיווצרות מחודשת של אבני מרה. טיפול בביו-תהודה (Bio-resonance Therapy) הוא שיטה אחת להתמודדות עם נוגדנים שנותרו בדם ושאחראים לתגובה האלרגית.

אנשים שעוסקים ברפואה טבעית יודעים שכמעט כל מי שלוקה במחלה כרונית, חולי או בעיה רפואית ארוכת-טווח, סובל מאלרגיה, אחת או יותר. זו נגרמת כשחשיפה חוזרת של הגוף לחומרים לא מזיקים בדרך כלל או לאנטיגנים, דוחפת את המערכת החיסונית לייצר נוגדנים. אותו איבר או חלק בגוף שבו בולטת במיוחד תגובה הגנתית זו, הוא המקום שבו מופיעים גם ביתר עוצמה תסמיני אי-הנוחות. אם ההגנה מופעלת באף, במערות הסינוסים או באזור החזה, אתם סובלים מגודש חמור בחזה ומקשיי נשימה. בדומה לכך, תגובה חיסונית בשחלות עלולה לגרום לציסטות; אם היא מופיעה בבלוטת הערמונית, היא גורמת להגדלתה. במקרים מסוימים עשויה התגובה לגרום להלם אנאפליקטי (אלרגי), בחילה, פריחה בעור, קשיי נשימה, התעלפות, שלשול ואפילו למוות. קרוב לוודאי שיש עוד הרבה מחלות לא מוכרות, שקשורות בתגובה אלרגית.

מחקר בתחום הרדיוניקס (שיטה לאבחון מרחוק באמצעות דגימה מהמטופל) הוכיח שקיימים ארבעה גורמים עיקריים לכל סוגי האלרגיות והרגישויות: נוצות אווז, חלב, חיטה ומנתה. בהתאם לכך, אם אתם אלרגיים לנוצות אווז ייתכן שאתם רגישים גם לאלרגנים אחרים ששייכים לקטגוריה זו, כגון פירות מסוימים, ירקות, חלקיקי אבק, מתכות ועוד. מאחר שבכל קטגוריה נכללים מאות חומרים, הרי שעל-ידי חיסול התגובה האלרגית של גופכם לנוצות אווז תיפטרו מרגישותכם גם למוצרים האחרים שקשורים אליהם. בדומה לכך, אם תשתחררו מהאלרגיה שלכם לחיטה, תפסיק המערכת החיסונית שלכם להגיב לכל האנטיגנים ששייכים לקבוצה זו. עיקרון זה חל גם על החומרים שקשורים לחלב או למנתה.

רוב האנשים הסובלים מבעיות בריאות כלשהן, סובלים מאלרגיה עיקרית אחת, לדוגמה לחיטה ולמוצרים ששייכים לקטגוריה שלה. כמעט כל מי שיש לו סתימות בשיניים, שמכילות גם כספית, אלרגי לחלב ולמוצריו השונים. מחקרים הראו שכל חולי האיידס שנבדקו בגין ארבע הקטגוריות שהוזכרו לעיל, אלרגיים לכולן. חולי סרטן רגישים לשלוש מהן לפחות.

~~טיפול בפן הרגשי~~

מטפלים שמשתמשים בביו-תהודה, ושבודקים לא רק את הגוף כולו כדי לגלות אלרגיות, אלא גם כל מרכז אנרגיה (צ'קרה) בנפרד, מגיעים כנראה לתוצאות הטובות ביותר. בדיקות שנערכות בעקבות הטיפול אינן מגלות עוד אלרגיות; כלומר, בתנאי שהמטופל שומר על תזונה ואורח חיים מאוזנים. מחקר שבוצע לאחרונה בגרמניה, ושבדק את ערכה של שיטה זו בטיפול בצורות האלרגיה החמורות ביותר, העלה שמבין מאתיים מטופלים שנבדקו, 83% נרפאו לגמרי מכל סוגי האלרגיה ו-11% נהנו משיפור משמעותי במצבם. אף על פי שביו-תהודה יעילה, כנראה, גם מבלי לטהר את הכבד, התועלת שבה גוברת אם משתמשים בה אחרי הניקוי. כדי לבדוק את הצלחת טיפול זה נחשף המטופל לגורמים שגרמו לו בעבר לאלרגיה כגון מיץ תפוזים, אבקנים או גלוטן בחיטה.
מניסיוני, השיטה שלי, Sacred Santémony משפיעה מייד ובעוצמה על אלרגיות נפוצות או על רגישויות לכימיקלים. הצלחתי לעזור לאנשים רבים, שסבלו מאלרגיות לגלוטן וכימיקלים במשך שנים, להיפטר מהן תוך חצי שעה או פחות. במקרים מסוימים היה עליהם לחזור על הטיפול כדי לייצב את התוצאות. גם טכניקת השחרור הרגשי (EFT) (אפשר להורידה מהאינטרנט) עוזרת לאנשים להיפטר מרגישויות. לרוב האלרגיות יש מרכיב רגשי בתוכן, ולכן הן "עמידות" לטיפול רפואי רגיל.

"הבריאות בידיים שלך", מאת אנדריאס מוריץ, הוצאת פוקוס שנת 2012, 530 עמ' מחיר מומלץ: 128 ¤

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום