אפילפסיה: אפשר להיפטר מההתקפים

(0)
לדרג

במרכז החדש לאפילפסיה שנפתח בבי"ח הדסה מעריכים כי 70% מהחולים יוכלו לנהל אורח חיים רגיל. לחולים הקשים יותר ניתן לעזור באמצעים לא תרופתיים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

יש מזור לאפילפסיה. מרכז רב תחומי חדש לטיפול באפילפסיה לילדים ולמבוגרים החל לפעול לאחרונה במרכז הרפואי הדסה. הצוות כולל נוירולוגים ילדים ומבוגרים, נוירוכירורגים, פסיכיאטרים, נוירופסיכולוגים, רדיולוגים, אנשי רפואה גרעינית, תזונה, חוקרים ועוד.

אפילפסיה היא מחלה נפוצה הפוגעת בכ-0.7% מהאוכלוסייה בכל הגילאים. לפי ההערכות, רק באזור ירושלים יש כ-7,000 חולי אפילפסיה ובכל שנה מאובחנת המחלה אצל 500 מתושבי האזור. החדשות הטובות הן שבהינתן הטיפול הנכון, 70% מהחולים יוכלו לנהל אורח חיים רגיל לחלוטין ולהיות חופשיים מהתקפים. למי שלא מגיב לתרופות ניתן לעזור בטיפולים לא תרופתיים, באמצעות ניתוחים, השתלת קוצבים ואמצעים נוספים. בשל מורכבות האבחון והטיפול בחולי אפילפסיה, ובמיוחד בחולים שאינם מגיבים כרצוי לטיפולים התרופתיים המוצעים להם, יש צורך בצוות מיומן שמתמחה בפנים השונות של המחלה וסיבוכיה.

לדברי ד"ר דנה אקשטיין, מהמחלקה לנוירולוגיה, המרכזת את פעילות המרפאה הרב תחומית: "חולים רבים הסובלים מהתקפים אפילפטיים בלתי נשלטים או מתופעות לוואי קשות של טיפול נוגד פרכוסים אינם מודעים לכך שקיימת אפשרות להיטיב את מצבם".

המרכז לאפילפסיה מאפשר בנוסף לטיפול הייעודי בחולים גם התפתחות של מחקר באפילפסיה בפרט ובמחלות מוח בכלל, באמצעות שיתוף פעולה של חוקרים מהאוניברסיטה העברית וממוסדות אחרים בארץ ובעולם. מחקרים אלה צפויים לתרום לטיפול במחלות נוירולוגיות ופסיכיאטריות ולהביא לפריצת דרך בחקר המוח.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום