בשר משומר - סיכון לריאות

(0)
לדרג

מחקר ספרדי: חולים במחלת ריאות שצרכו בשר משומר במידה מופרזת היו בסיכון כפול לחזור לאשפוז על רקע מחלתם. הסיבה - הניטריטים שבבשר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

חולים במחלת ריאות כרונית חסימתית (COPD) שצרכו יותר מדי בשר משומר, חזרו לעתים תכופות יותר להתאשפז בבית החולים עקב מחלתם. כך לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת European Respiratory Journal.

במחקר השתתפו כ-270 חולי מחלת הריאות, שגילם הממוצע הוא 68, והיו מאושפזים בתשעה בתי חולים בספרד. המשתתפים מילאו שאלוני תזונה בתחילת המחקר, שכללו שאלות על הרגלי התזונה במהלך השנתיים הקודמות. באמצעות השאלונים אספו החוקרים נתונים חברתיים וכלכליים, וכן מידע על תסמינים נשימתיים, טיפול תרופתי ומידע על אורחות חיים של המשתתפים. החוקרים גם העריכו את מדד מסת הגוף להערכת המצב התזונתי של החולים.

במסגרת המחקר הוכיחו החוקרים כי צריכה רבה של בשר משומר מלווה בעלייה של פי שניים בסיכון לאשפוזים חוזרים על רקע COPD, לאחר התייחסות לגיל, צריכה קלורית ותפקוד ריאתי. בנוסף, הזמן עד לחזרה לאשפוז בשל COPD היה ארוך יותר בחולים שצרכו בשר משומר בכמות קטנה.

המחקר מספק עדויות חדשות, לפיהן מעבר לעלייה האפשרית בסיכון ל-COPD על רקע צריכת בשר משומר, מוצרי מזון אלו עשויים גם להביא לעליה בסיכון להתלקחויות, ועל כן יש מקום להמלצות תזונתיות לחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית. החוקרים משערים כי לבשר משומר השפעה מזיקה כל כך מאחר שהוא מכיל כמות גדולה של ניטריטים, המשמשים להכנה של בשר משומר ועלולים להוביל לנזק ריאתי.


בואו לדבר על זה בפורום מחלות ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום