מטפלים: יש פתרון לבעיית הרשיון

(0)
לדרג

בשל חוסר מודעות להוראות המעבר של חוק מקצועות הבריאות מצאו עצמם 200 מטפלים ותיקים ללא רשיון עבודה. הצעת חוק שתוגש תסדיר את המעוות

מאת: מערכת zap doctors

סוף מעשה במחשבה תחילה. חוק מקצועות הבריאות, שמטרתו להסדיר את הליכי קבלת הרשיון של הפיזיותרפיסטים, המטפלים בעיסוק ובדיבור, והדיאטניות הקליניות, יצר בעיה. בתקנות המעבר של החוק נקבע תאריך יעד, עד אליו יכלו בעלי רשיון לפנות למשרד הבריאות ולבקש להמיר את הרשיון הישן שלהם ברשיון חדש. התאריך עבר, וכעת כ-200 מטפלים ותיקים, שלא היו מודעים לתקנות המעבר לא יוכלו לחדש את רישיונם, אלא אם יעברו שוב את בחינות ההסמכה.

לוועדה לפניות הציבור בכנסת הגיעו פניות רבות של אנשי מקצוע וותיקים ומוערכים שלא היו מודעים להוראות החוק, ומצאו את עצמם ללא רשיון. בין האנשים הללו נמנים הפיזיותרפיסט הראשי של צה"ל, מרצים באוניברסיטאות לפיזיותרפיה שהכשירו במהלך השנים אלפי אנשי מקצוע ואנשים שמרצים בכל העולם בשל מומחיותם.

פתרון בחקיקה

בדיון שנערך אתמול (ג') בוועדה לפניות הציבור הוחלט לתקן את המעוות בחקיקה חדשה. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי, אמר כי יכין הצעת חוק לתיקון חוק מקצועות הבריאות ויעבירו אותו בשבוע הראשון של מושב הקיץ. במקביל תעביר הוועדה למשרד הבריאות את רשימת המטפלים הוותיקים שרישיונם אינו בר תוקף ומשרד הבריאות ימצא פיתרון להעסקתם עד שיתקבל התיקון לחוק. משרד הבריאות יודיע לוועדה עד יום א' הקרוב כיצד בכוונתו לפתור את הבעיה עד לתיקון החוק. להצעת החוק יצטרפו חברי הכנסת יעקב אדרי, אחמד טיבי, ואורי מקלב.

יו"ר הוועדה ח"כ דוד אזולאי אמר, "מטרת החוק הייתה לחזק את מעמדם של המקצוענים ולמנוע משרלטנים להונות אנשים. אם חוסר מודעות להוראות החוק הביאה לשלילת רישיונם של 180 אנשי מקצוע ותיקים, נתקן את החוק במהירות האפשרית".

ד"ר אמיר שנון מנהל המחלקה למקצועות רפואיים במשרד הבריאות: "המשרד מקיים את הוראות החוק שהכנסת חוקקה. כל סטייה מהחוק מחייב שינוי חקיקה. להערכתי יש כ-1000 אנשים שהיה להם בעבר רשיון ולא בקשו הארכתו. יתכן שחלקם כבר לא עוסקים במקצוע".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום