הסם "האח הגדול" הוצא מהחוק

(0)
לדרג

גם "הרצל עושה לך כנפיים" וסמי פיצוציות נוספים הוצאו אל מחוץ לחוק. יו"ר הוועדה ח"כ כץ הכריז מלחמת חורמה בסמים: מדי חודש תפסול ועדת הבריאות חומרים נוספים

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) הוציאה היום (ד') אל מחוץ לחוק רשימה ארוכה של סמים הנמכרים בפיצוציות, בהם: האח הגדול, אקסטרים, ספייס, ספייס גולד, סבבה, סבבה כרום ו- ifeel.

בעקבות בקשה דחופה של משרד הבריאות ומשטרת ישראל התכנסה הוועדה ושינתה את פקודת הסמים המסוכנים, כך שתכלול חומרים רבים הנמכרים בפיצוציות ברחבי הארץ.

נציג המשטרה, סנ"צ ד"ר אודי וולף, ציין כי לקראת החגים והחופשות ממהרים בעלי הפיצוציות להצטייד במלאי גדול של סמים, הנמכרים לא אחת לבני הנוער תחת הכיתוב "קטורת ריחנית". לדבריו, מפיצי הסמים מדביקים להם שמות "ברוח החג", כמו: "ספינקס" ו"הרצל עושה לך כנפיים". חברי ועדת הבריאות אישרו גם את הכללת "סמי החגים" ברשימת החומרים הלא חוקיים.

וולף הוסיף כי לצערו בכל פעם שנפסלים בישראל חומרים, בתוך שבועיים מיובאים חומרים חדשים מסין שטרם חוקקו כמסוכנים, וחוזר חלילה.

בתגובה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ: "אם כך, נתיש אותם; הוועדה בראשותי תעמיד עצמה לרשות משרד הבריאות ומשטרת ישראל ותתכנס מדי חודש לשנות את פקודת הסמים המסוכנים. כך נוכל לעמוד בקצב היבוא החולני של החומרים ונעשה ככל שביכולתנו על מנת להפסיק את הרגלי הצריכה המסוכנים של בני הנוער".

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום