פסיכולוגיה נגד גלי חום

(0)
לדרג

מחקר: יותר משני שליש נשים בגיל המעבר שטופלו באמצעות טיפול קוגנטיבי-התנהגותי דיווחו על ירידה בגלי החום וההזעה. ההסבר: השינוי בתפיסה של ההפרעות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מספר מפגשי טיפול התנהגותי עשויים להקל באופן משמעותי על נשים הסובלות מגלי חום לאחר מנופאוזה, כך לפי מאמר חדש שפורסם בכתב העת Menopause.

במחקר השתתפו 140 נשים שסבלו מגלי חום מטרידים ומהזעות לילה לפחות עשר פעמים בשבוע, במשך חודש ומעלה. הנשים חולקו באקראי לשלוש קבוצות אחת מהן טופלה באופן קבוצתי במפגש נשים עם פסיכולוג 4 פעמים בחודש. בקבוצה השנייה - הנשים לקחו חלק במפגש אחד ושוחחו בטלפון עם פסיכולוג. פרט לכך, הן קיבלו ספר ודיסק להדרכה בנוגע לדרכים להתמודדות עם גלי חום. הקבוצה השלישית שימשה כביקורת ולא קיבלה שום טיפול.

לאחר שישה שבועות, 65% מהנשים שטופלו באופן קבוצתי דיווחו על ירידה משמעותית ברמת הפגיעה בתפקוד על רקע תסמיני גלי חום. ההטבה תוארה גם ב-73% מהנשים בקבוצת הטיפול העצמי אך רק ב-21% מהנשים שלא קיבלו כל טיפול. התועלת הייתה ברורה גם לאחר חצי שנה אם כי עד אז חל שיפור בשליש מהנשים בקבוצת הביקורת. הנשים דיווחו כי הפגיעה על רקע גלי חום והזעת לילה קטנה באופן משמעותי.

החוקרים מסבירים כי נראה שהתועלת של הטיפול נבעה משינויים באופן שבו הנשים התייחסו לתסמינים. הנשים דיווחו כי הן עדיין סובלות מגלי חום, אך לא שמות לב לכך, וחשות בטוחות יותר ביכולתן להתמודד עם ההפרעות.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר בשיתוף האגודה לקידום בריאות נשים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום