"האח הגדול": מונה צוות בדיקה

(0)
לדרג

הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית והרשות השנייה הקימו צוות בדיקה שיבחן את הטיפול הנפשי בתוכנית ה"אח הגדול" ובתוכניות ריאליטי

מאת: מערכת zap doctors

פרופ' אבינועם רכס, יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית הכריז היום (א') על חברי ועדת הבירור, שמינה כדי לבחון את היקף ואופן הטיפול הנפשי בתוכנית "האח הגדול" בעונתה השנייה, הנוכחית ובכלל. זאת בהמשך לפניית מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה.

הוועדה, שתתכנס בימים הקרובים, כוללת נציגי הלשכה לאתיקה - פרופ' אריה בס יו"ר הוועדה, פרופ' ראובן פורת וד"ר אלינור גושן, ד"ר מיכאל שניידמן - יו"ר הועדה לאתיקה של האיגוד הפסיכיאטרי, סמנכ"לית טלוויזיה ברשות השנייה הגב' איילת מצגר ועו"ד אדווה פרי-אבישי, היועצת המשפטית של הוועדה.

כמו כן, הודיע משרד הבריאות שיעביר את עמדתו בעניין הטיפול הרפואי והנפשי בתוכנית הריאליטי בכלל ואופן תפקודו של ד"ר אילן רבינוביץ בתוכנית "האח הגדול". במסגרת הבדיקה של הוועדה ייבחנו נושאים מורכבים, בהם השאלה אם הטיפול הרפואי והנפשי שניתן עומד בסטנדרטים ובהנחיות המקצועיות והאתיות של מערכת הבריאות. וכן האם הפרטים שנחשפו (אם יתגלו כנכונים) ביחס לטיפול ולקשר שהתקיים מעבר לגבולות התוכנית עם משתתפיה מקובלים מבחינה רפואית, ואם הטיפול היה רפואי גרידא ללא השפעות מצד ההפקה או שיקולים אחרים. כמו כן, הרשות מצפה לקבל תמונת מצב לגבי הטיפול במשתתפי התוכנית בעונה הנוכחית שעדיין מתקיימת בכדי שתוכל לפעול במידת הצורך.

סקר בקרב משתתפי תוכניות הריאלטי

הרשות הודיעה כי בכוונתה לפעול בהתאם לתוצאות הבדיקה הנערכת על ידי גורמי הבריאות לגבי אופן ההתנהלות והטיפול במשתתפי התוכנית "האח הגדול", וכן למסקנות והמלצות המקצועיות-רפואיות בדבר טיפול רפואי ונפשי בתוכניות מציאות, וזאת בהתחשב בעובדה כי מדובר בנושאים שחל עליהם חיסיון רפואי.

לדברי מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות, "בכוונתנו לבחון ביסודיות את הממצאים בתוכנית 'האח הגדול' וההשלכות לגבי תוכניות ריאליטי בכלל בטלוויזיה. בנוסף לבדיקות של משרד הבריאות ולשכת האתיקה, הרשות תשלח שאלון וסקר לכל משתתפי תוכניות הריאליטי בארבע השנים האחרונות לצורך קבלת משוב ומידע על התוכניות. ביום שני תקיים מועצת הרשות דיון בנושא בהשתתפות נציגי 'קשת'".

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום