משקאות דיאט: סיכון להתקף לב?

(0)
לדרג

מחקר שנערך במשך 10 שנה זיהה קשר בין שתייה של משקאות דיאטטיים מדי יום לעלייה של 44% להתקף או שבץ מוחי. לא זוהה קשר דומה בשתייה של משקאות קלים רגילים

מאת: מערכת zap doctors

משקאות דיאטטיים יכולים אולי לצמצם את היקף המותניים, אך גם להעלות את הסיכון להתקפי לב ואירועים מוחיים. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of General Internal Medicine.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר כ-2,600 תושבי ניו יורק במשך כעשור. בתחילת המחקר עמד הגיל הממוצע שלהם על 69. במהלך עשר השנים שלאחר מכן, 591 גברים ונשים אובחנו עם התקף לב, שבץ מוחי, או הלכו לעולמם עקב מחלות לב וכלי דם. אלה כללו 31% מבין 163 המשתתפים שנהגו לשתות משקאות דיאטטיים כל יום בתחילת המחקר. מנגד, 22% מבין מי ששתו משקאות דיאטטיים לעתים רחוקות, או שלא שתו אותם כלל, אובחנו עם התקף לב או שבץ מוחי. במהלך העשור מצאו החוקרים כי מי שנהגו לשתות משקאות דיאטטיים מדי יום נרשמה עלייה של 44% בסיכון להתקף לב או שבץ מוחי, בהשוואה לאלו שלא שתו משקאות דיאטטיים.

החוקרים מדגישים כי הממצאים אינם מוכיחים כי המשקאות הדיאטטיים הם הגורמים בהכרח בקשר שזוהה. אלו הנוהגים לשתות משקאות דיאטטיים על בסיס יומי לרוב שמנים יותר, בעלי גורמי סיכון רבים למחלות לב, דוגמת לחץ דם גבוה, סוכרת וערכי כולסטרול גבוהים. עם זאת, גם לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמים אלו, הם מצאו כי בקרב אלה ששותים משקאות דיאטטיים כל יום נרשמה עלייה משמעותית בסיכון.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום