נשירת שיער: נסו ג'לטין

(24)
לדרג

דיאטה, החלמה מניתוח, נטילת תרופות אנטיביוטיות לזמן ממושך, לחץ וחילופי עונות עלולים לגרום לנשירת שיער אצל נשים. ג'לטין טהור מונע נשירת שיער בנשים כבר למעלה מ-60 שנה. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

נשירת שיער של עד 100 שערות ליום היא תופעה טבעית, עונתית, החולפת מאליה תוך מספר חודשים. אולם אצל חלק מהנשים יכולה התופעה להימשך מעבר לכך, ולגרום לדילול שיער משמעותי. במקרים אלו מומלץ לפנות לרופא עור לבירור ואבחון.

הסיבות לנשירה

"יש סיבות רבות לנשירת שיער עונתית בקרב נשים", אומר ד"ר זאב פם, מומחה למחלות עור ומין. "דיאטה, החלמה מניתוח, נטילת תרופות אנטיביוטיות זמן ממושך, שימוש בתרופות בכלל, מצבי מחלה, לחץ, חילופי עונות; שינויים הורמונליים עקב לידה או גיל המעבר; תזונה לקויה אשר עשויה לגרום למחסור בויטמינים, מינרלים וחלבונים; הפסקת נטילת גלולות למניעת הריון לאחר שימוש בהן במשך תקופה ארוכה; מחלות בעור הקרקפת, טיפול כימותרפי ועוד".

נשירת שיער
נשירת שיער

חיי שערה

במחזור חייה של שערה יש שלושה שלבים: צמיחה, רגיעה ונשירה. במקרה של שינויים חדים באורח החיים, דוגמת אלו שהוזכרו, שלב צמיחת השיער מתקצר ושלב הנשירה מתארך. הגנטיקה יכולה לגרום להידללות השיער כתוצאה מנשירה עונתית בגיל צעיר מהרגיל. לעיתים, ובמיוחד בגיל מבוגר או כאשר מתפתחות בעיות הורמונליות, הנשירה העונתית המתרחשת במקביל לנשירה תורשתית מחייבת טיפול מורכב יותר, ורצוי לטפל בה הקדם כדי למנוע הידללות מואצת.

הפתרון טיפול בג'לטין

המענה המתאים להתמודדות עם נשירת השיער העונתית הוא ג'לטין. "ג'לטין הוא חלבון על בסיס קולגן, המכיל כ-18 חומצות אמיניות, והוא בטוח לשימוש לפי רשות התרופות האמריקאית, ה-FDA", מסביר ד"ר פם. אנשים נוטים להתבלבל בין הג'לטין המצוי במוצרים, כגון סוכריות ג'לי וקינוחים למיניהם, המכילים בנוסף פחמימות וסוכרים, לבין הג'לטין הטהור המשמש לבישול ואפייה, שהוא דל בסוכרים וכולסטרול וסתמי (פרווה). הג'לטין הטהור משמש זה שנים מרכיב בסיסי של כמוסות בתעשיית התרופות.

"השימוש בג'לטין למניעת נשירת שיער אצל נשים מוכר כבר משנת 1948", מוסיף ד"ר פם. "אז נהגו לתת ג'לטין בצורת אבקה או כמוסות לבליעה בכמות של כ-7 עד 14 גרם ליום, למשך של כ-3 חודשים ויותר". 7 גרם ג'לטין ליום פירושם כ-14 כמוסות ליום, וכמספר הזה מנות ג'לטין כאבקה. בשל כך ההיענות מצד המטופלים הייתה נמוכה, למרות יעילות הטיפול ברוב המקרים. מאוחר יותר התפרסמו מחקרים על יעילות הטיפול בג'לטין בבעיות נשירת שיער וחיזוק ציפורניים, אשר השפעתו נמשכה מספר חודשים, באמצעות נטילת 2 גרם ג'לטין ליום בבליעה.

"עקב הקושי של חלק מהמטופלים, ובעיקר המטופלות, בבליעת כמויות גדולות של ג'לטין באבקה או בכמוסות, החלטתי להמליץ על מנות ג'לטין קטנות יותר, כדי לשפר את היענות המטופלים", אומר ד"ר פם. "על פי 18 שנות ניסיוני האישי, לרוב המטופלים והמטופלות מספיקה מנה של 1.5-3 גרם ג'לטין טהור בבליעה ליום, עם היענות טובה לטיפול למשך מספר חודשים. בדרך כלל ניתן לראות שיפור לאחר 3-6 חודשים. בשיפור במראה השער ובהתחזקות הציפורניים ניתן להבחין כבר כחודש אחרי תחילת הטיפול. במידת הצורך ניתן לשלב מתן ג'לטין עם מולטי-ויטמינים או תוספי מזון אחרים, הניתנים לטיפול למניעת נשירת שיער. בנוסף, ניתן לשלב ג'לטין בבליעה עם מירב הטיפולים התרופתיים או המקומיים המקובלים לטיפול בנשירת שיער או בציפורניים שבירות. השפעתו של הטיפול בג'לטין אצל גברים היא איטית יותר, מאחר ששיער הגברים עבה יותר. על מנת לראות תוצאות אצל גברים, מומלץ מינון של 1.5 גרם עד 3 גרם ג'לטין ליום למשך 6 חודשים לפחות". ג'לטין בבליעה ניתן להשיג בצורות שונות: אבקות, כמוסות וקפליות ג'לטין.

לדברי ד"ר פם, "חלבון הג'לטין המורכב מ-18 חומצות אמינו הוא תוסף מזון בטוח, הניתן לשימוש בבליעה במהלך טיפול בבעיות נשירת שיער בקרב גברים ונשים ובמקביל לשימוש בתוספים ותרופות ייעודיות. אין מניעה להשתמש בג'לטין בבליעה גם לתקופות ארוכות של שנה ויותר".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור ומין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום