כלבים מקלים על חרדה ודיכאון

(0)
לדרג

מחקר חדש: חולים הסובלים מכאב ומפיברומיאלגיה, שבילו בחדר ההמתנה לרופא בלווית כלב דיווחו על ירידה בתסמיני חרדה ודיכאון, עייפות ואף כאב

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ד"ר האו-האו. נוכחות כלבים בחדרי המתנה עשויה לסייע בהקלה על כאב, ולהפחית תסמינים של חרדה ודיכאון בחולים הסובלים מכאב כרוני. כך עולה ממאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Pain Medicine.

במחקר השתתפו 295 חולים ומלווים. החולים אובחנו עם כאבי גב, פיברומיאלגיה או כאב אחר, והיו בטיפול במרכז לטיפול בכאב כרוני, אליו הגיעו בלוויית חבר או בן משפחה. לחולים ולמלוויהם ניתנה אפשרות להמתין לרופא בחדר המתנה מסורתי או בחדר עם כלב והמטפל שלו. בשני החדרים התבקשו החולים לדרג את מגוון תסמיני המצוקה שחשו, כולל הערכת כאב, רמת דחק ועייפות. לאחר זמן המתנה מסוים התבקשו לעשות זאת שוב.

החוקרים מדווחים כי בחולים שבילו זמן עם כלבים נרשמה ירידה של 40% במדדי דיכאון וחרדה. כמו כן, נרשמה ירידה של 20% בדיווחים על עייפות. בנוסף, בחולים שהמתינו בלוויית כלבים נרשם שיפור משמעותי במדדי הכאב, בעוד שמטופלים שהמתינו בחדרי המתנה רגילים לא דיווחו על שינוי. בנוסף, 23% מהחולים דיווחו על הקלה בעלת משמעות קלינית בכאב. בדומה, נרשמה ירידה במדדי הדחק ושיעור החולים שדיווחו על תחושות רוגע, נועם ושמחה עלה באופן משמעותי. בני משפחה וחברים שליוו את החולים להמתנה עם כלבים דיווחו גם הם על שיפור דומה בהרגשתם, וכך גם אנשי הצוות.

החוקרים כותבים כי גם אם הכלב אינו יכול להציע את מכלול הטיפול בחולים עם כאב כרוני, הוא עשוי להיות מרכיב חשוב במכלול הטיפול בחולים.

בואו לדבר על זה בפורום וטרינריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום