תקווה לחולי ניוון שרירים

(0)
לדרג

חוקרים ישראלים הצליחו לפתח חומרים שבאמצעותם ניתן להיאבק במחלות ניווניות דוגמת ALS ובמחלות נוספות הקשורות לזיקנה

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון הצליחו לייצר במעבדה חומרים כימיים חדשים שבאמצעותם ניתן להיאבק בהצלחה במחלות ניווניות של מערכת העצבים, כגון ALS (מחלה חשוכת מרפא, המתבטאת בניוון של העצבים המוטוריים וניוון שרירים) וגם במחלות אחרות הקשורות לזיקנה.

החוקרים, בהובלתה של פרופ' אסתר פריאל, מהמחלקה לאימונולוגיה ומיקרוביולוגיה באוניברסיטה, הראו שחומרים אלה מעלים את ביטויו של חלבון חשוב בשם טלומראז בתאי גזע אנושייים וגם בעכברים. אנזים זה, שהחוקרים שגילו אותו לראשונה קיבלו על כך פרס נובל בשנת 2009, קשור להארכת חיים והגנה מפני נזק.

במחקר הנוכחי, שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Embo Molecular Medicine, מראים החוקרים שאחד מהחומרים שיצרו יכול להגיע למוח ולעמוד השדרה, ולהעלות בהם את ביטוי חלבון זה. פרופ' פריאל: "אנחנו מראים שבהזרקת חומר זה לעכברים המפתחים את מחלת ה-ALS, אנו מצליחים להאט את התפתחות המחלה ומאריכים את חייהם של העכברים".

"ב.ג.נגב טכנולוגיות", חברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון, חתמה על הסכם פיתוח ורישיון עם קרן השקעות אמריקאית פרטית, שתשקיע מעל מיליון דולר בשנתיים הקרובות בהרחבת המחקר.

"מדובר בפריצת דרך מדעית, מאחר שלחומרים אלה יש פוטנציאל רב לא רק בהתמודדות במחלות ניוון של מערכת העצבים, אלא גם במחלות אחרות הקשורות לזיקנה", מסבירה פרופ' פריאל.

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה - מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום