הסוף לשמירת איברים באבו כביר?

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות הבטיח בדיון בכנסת כי תוך 3 חודשים יובאו לקבורה יותר מ-8,000 רקמות ואיברים הנמצאים במכון לרפואה משפטית. משפחות המתים יקבלו הודעה

מאת: מערכת zap doctors

המכון לרפואה משפטית שומר רקמות ואיברים של 8,288 מתים שנותחו במכון, כך לדברי נציג המחלקה המשפטית של משרד הבריאות בדיון שנערך לפני כחודש בכנסת. בדיון המשך שהתקיים אתמול (ג') בוועדת חוקה, חוק ומשפט, הבטיח מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, כי כל הרקמות והאיברים הנמצאים במכון יובאו לקבורה בתוך שלושה חודשים.

"נפנה למשפחות, ניידע אותן על כך שאיברי יקיריהן נמצאים במכון ונבקש מהן לקבור את האיברים", אמר גמזו. לדבריו, אם בעתיד יהיה צורך לשמור רקמות, הרופאים ייטלו דגימה מיקרוסקופית, למעט במקרים מיוחדים או על פי דרישת בית משפט.

פרקליט המדינה משה לדור בירך על הצעד: "צעדנו כברת דרך משמעותית לקראת כבוד המת. לאחרונה החל לפעול מכשיר MRI העשוי להפחית את מספר הנתיחות בעשרות אחוזים. הנושא חשוב ורגיש מאוד, מכאן ואילך נפעל בדרך ראויה. אנחנו צריכים לכבד את האינטרס של קבורת המת, ומנגד גם לפענח ולגלות את האמת, בשאלה מיהם האחראים והגורמים למוות שאינו טבעי". רב המכון לרפואה משפטית, יעקב רוז'ה, ביקש לערב את המשרד לשירותי דת בתהליך הקבורה.

ח"כ רחל אדטו (קדימה), שהגישה הצעה לסדר בנושא יחד עם ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) וח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס), תהתה מדוע שנטל הקבורה יפול על המשפחות. "מדוע שהמשפחות ישלמו את עלות הקבורה? משפחה שלא ביקשה שישמרו את האיברים, למה שתשלם עליה?", הלינה. ח"כ מקלב ביקש מפרקליט המדינה וממנכ"ל משרד הבריאות לגבש נוהל שיסדיר באלו מקרים יש צורך לבצע נתיחה, מה היקף הניתוח הנדרש וכמה זמן יש צורך לשמור את הרקמות והאיברים שיילקחו. יו"ר הוועדה ח"כ דוד רותם ביקש לקבל את ההנחיות החדשות בתוך שבועיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום