שימוש בקנביס: סכנה בכביש

(0)
לדרג

לפי סקירה מקיפה שכללה נתונים על כ-50,000 איש השימוש בקנביס מכפיל את הסיכון לתאונות דרכים חמורות, שמסתיימות בפציעה או במוות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אם מעשנים סמים, לא נוהגים. שימוש בקנביס שלוש שעות לפני נהיגה מביא לעלייה של כמעט כפליים בסיכון לתאונות דרכים חמורות, שנגמרות בפציעה חמורה או במוות. כך לפי סקירה שפורסמה לאחרונה בכתב העת British Medical Journal.

כדי לקבוע אם השימוש בקנביס בקרב נהגים מביא לעלייה בסיכון לתאונות דרכים, בדקו החוקרים 9 מחקרים ושכללו נתונים של כ-50,000 משתתפים. כל תאונות הדרכים שתועדו במחקר אירעו בכבישים ציבוריים והיו מעורבים בהם כלי רכב נע אחד או יותר, כולל מכוניות, טנדרים, רכבי שטח, אוטובוסים ואופנועים. החוקרים מצאו כי נהיגה תחת השפעת הסם לוותה בסיכון מוגבר משמעותית לתאונות דרכים, עם עלייה של כמעט כפליים בסיכון.

לדברי החוקרים, זוהי הסקירה הראשונה להערכת הקשר בין שימוש בקנביס לסיכון לתאונות דרכים בתנאים אמיתיים, ומדובר בסקירה חשובה להבנה טובה יותר של ההשפעות הסם על הסיכון לתאונות. החוקרים מציינים עוד כי מחקרים קודמים לא הצליחו להבחין בין ההשפעות אלכוהול וחומרים אחרים להשפעות של שימוש בקנביס, והיה ידוע רק שחומרים אלה פוגעים בכושר הנהיגה.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום