בהריון? תשכחי מאלכוהול

(0)
לדרג

מחקר נוסף מביא עדויות לקשר ההרסני בין שתייה למומים מולדים וחריגות גובה ומשקל בתינוקות. בטרימסטר הראשון הקשר מובהק ביותר, ועם כל משקה עולה הסיכון

מאת: מערכת zap doctors

נשים רבות תוהות אם ניתן לצרוך אלכוהול בכמות מעטה במהלך ההריון, אך התשובה היא ככל הנראה שלא. על נשים הרות ועל נשים השוקלות להרות להימנע משתיית אלכוהול לאורך כל התקופה.

במאמר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Alcoholism: Clinical & Experimental Research מדווחים החוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בכל הנוגע להפרעה בגדילה ומומים מולדים על רקע אלכוהול, אין כמות אלכוהול "בטוחה" שניתן לצרוך במהלך ההריון. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לכמת את הסיכונים להופעת המאפיינים הספציפיים של הפרעות הקשורות לצריכת אלכוהול בהריון ביחס לדפוסי השתייה ומועד החשיפה במהלך ההריון.

החוקרים בדקו קרוב ל-1,000 נשים, בנות 31 בממוצע. דפוסי צריכת המשקאות החריפים נבחנו לפי מספר משקאות ביום, מספר אירועי שתייה מופרזת ומספר משקאות מקסימלי. הבדיקות נערכו בתקופה של 0-6 שבועות לאחר ההפריה, 6-12 שבועות לאחר ההפריה, בטרימסטר ראשון, בטרימסטר שני ובטרימסטר שלישי. בכל דפוס שנבחן, זוהה קשר מובהק בין חשיפה טרם הלידה לאלכוהול לסיכון מוגבר ללידת תינוק הסובל מהפרעות בגדילה בגובה ובמשקל, ראש קטן, חריצי עפעף קטנים, פילטרום שטוח או שפה עליונה דקה.

נמצא כי לתינוקות של נשים שצרכו במהלך הטרימסטר הראשון משקה אחד או יותר ביום בממוצע, בהשוואה לאלה שצרכו כמות קטנה יותר, היה סיכון מוגבר לבעיות שצוינו. הסיכון עלה עם כמות השתייה והקשר המובהק ביותר זוהה במהלך המחצית השנייה של הטרימסטר הראשון; על כל משקה נוסף מעבר למספר המשקאות היומי הממוצע, נרשמה עלייה של 25% בסיכון לפילטרום שטוח, עלייה של 22% בסיכון לשפה עליונה דקה, עלייה של 12% בסיכון לראש קטן, עלייה של 16% בסיכון ללידת תינוק במשקל לידה נמוך ועלייה של 18% ללידת תינוק נמוך מהממוצע.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום