משכנתא עושה אותך חולה

(0)
לדרג

מחקר: אנשים המתקשים לשלם את תשלומי המשכנתא שלהם בזמן סובלים יותר מהפרעות נפשיות, בעיות בריאות ונוטים להימנע מטיפול רפואי בגלל עלותו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עכשיו זה מדעי משכנתא יכולה להכניס אותך לדיכאון ולגרום לבעיות בריאות שונות. ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת American Journal of Public Health, עולה כי מצבם הבריאותי של אנשים שלא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא רע יותר מאשר של אלה שמשלמים את החשבונות שלהם בזמן.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין חוב מגובה נדל"ן, שתשלומיו אינם נפרעים, לשינויים בצריכת שירותי הבריאות והמצב הבריאותי במהלך שנתיים. כל הנתונים נאספו על סמך מחקר מקיף בשם Health and Retirement Study, סקר מייצג של מבוגרים מעל גיל 50 בארה"ב.

כ-2,500 משתתפים במחקר דיווחו אם איחרו בתשלומי המשכנתא משנת 2006 ואילך. החוקרים ערכו ניתוח סטטיסטי להשוואת השינויים במצב הבריאותי (עלייה בתסמיני דיכאון, ירידה משמעותית בהערכה העצמית של המצב הבריאותי) וניצול שירותי בריאות (מזון, מרשם לתרופות) בקרב משתתפים שאיחרו בתשלומי המשכנתא ואלה שלא איחרו בתשלומים.

באופן כללי, לאנשים שהתקשו לעמוד בתשלומים הייתה גישה פחותה לשירותים רפואיים. בקבוצה זו נרשמה עלייה של פי שמונה בסיכון להופעת תסמיני דיכאון, חוסר ביטחון באשר לזמינות מזון ו/או הימנעות מטיפול בגלל עלותו.

החוקרים מוסיפים עוד כי פיגור בתשלומי המשכנתא מלווה בעלייה משמעותית בהפרעות נפשיות וסיבוכים רפואיים.

בואו לדבר על זה בפורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום