ביטוח: מאבק לקבלת הפיצויים

(0)
לדרג

חברות הביטוח יעשו את מה שניתן כדי לשלם את המינימום לנפגעי תאונה. כך נקלעה משפחת גרינשפן למאבק מול חברת הביטוח על הערכת תוחלת החיים של בתם

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

ברגע אחד לפני כשנתיים השתנו לעד חייה של משפחת גרינשפן, כאשר שחר בת ה-12 נפגעה בתאונת דרכים קשה על ידי מכונית נהוגה בידי נהג שיכור. שחר הייתה מחוסרת הכרה במשך חודש וחצי וכיום היא נזקקת להשגחה צמודה וטיפולים רבים כגון פיזיותרפיה, טיפולי הידרותרפיה, טיפול בעזרת בעלי חיים, רפלקסולוגיה וטיפול בתא לחץ. המשפחה החליטה לטפל בילדה בבית, החלטה אשר דורשת היערכות לוגיסטית מורכבת הכוללת אביזרי שיקום, חדר מיוחד המתאים לצרכיה של שחר, התקנת מעלית בבית ועוד.

לאחרונה נודע כי מלבד העונש הקל, והמקומם יש לומר, אשר נגזר על הנהג העבריין, קנס על סך 1,000 שקלים בלבד, עבודות שירות בהיקף של 600 שעות ושלילת רישיון. המשפחה תובעת את חברת הביטוח שירביט, קופת החולים וביטוח לאומי לצרכי הטיפול בשחר, בטענה שבזכות הטיפולים מצבה ילך וישתפר ותוחלת חייה תגדל.

ביטוח לנפגע תאונה
ביטוח לנפגע תאונה

טיפולים רפואיים

"שחר נפגעה קשה מאוד, אולי באופן הכי קשה שאפשר לעלות על הדעת", אומר עו"ד דוד פייל, מנהל פורום המאבק מול חברות הביטוח. "המטרה של התביעה היא לקבל פיצוי כספי שיכסה את כל צרכיה העתידיים. במקרה כל כך מורכב הצרכים הם רבים, יקרים וקשה לשערם מראש. הקושי העיקרי הוא לנסות ולהעריך מה יהיו כל צרכי השיקום והריפוי העתידיים של שחר".

כאשר אדם נפגע בתאונה, מטרתו העיקרית צריכה להיות השתקמות בצורה הטובה והמהירה ביותר והוא לא אמור לחשב את עלות הטיפולים. כל עוד מדובר בתחום הסבירות, החוק יחייב את חברת הביטוח לשאת בכל ההוצאות הרפואית של הנפגע.

"בכל מקרה בו נגרם נזק גוף מומלץ לתבוע את חברת ביטוח שבה מבוטח הנהג הפוגע, מכיוון שסיכויי התביעה הם כמעט מוחלטים", מסביר עו"ד פייל. "אם חברת הביטוח גוררת רגליים או מסרבת לשלם, יש לפנות מהר ככל שניתן לבית המשפט בבקשה לסעד דחוף".

להיעזר בעורך הדין

עו"ד פייל: "בתביעות בגין נזקי גוף עקב תאונת דרכים כדאי מאוד לשכור עורך דין מומחה לנזקי גוף, משום שטיפול בתיקים מסוג זה מחייב התמחות בתחום. עלות עורכי הדין היא זהה וקבועה בחוק. שכר הטרחה נגזר רק מתוך הפיצוי ואין צורך לשלמו מראש".

יש לציין כי למדינה אין כל אחריות, למעט הפיקוח של משרד האוצר על חברות הביטוח. המדינה נכנסת לתמונה רק במקרים קיצוניים בהם חברת הביטוח נקלעת לפירוק או לחדלות פירעון.

מה עושים בתאונת פגע וברח?

לדברי עו"ד פייל, "חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נתן פתרון למקרים בהם לא יודעים מי הרכב הפוגע. לצורך כך הוקמה קרן מיוחדת בשם 'קרנית' שתפקידה לפצות את הנפגעים מרכב שאינו ידוע או מרכב שהנהג בו נהג ללא ביטוח".


בואו לדבר על זה בפורום המאבק מול חברות הביטוח.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום