השמנת יתר: סיכון למוות בניתוח

(0)
לדרג

מחקר: שיעור התמותה לאחר כריתת כבד בחולים בעלי מסת גוף גבוהה עמד על 27%, לעומת 6% בחולים בעלי משקל תקין. החוקרים: ההשמנה מקשה טכנית על הניתוח

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עוד סיבה לרדת במשקל. ממחקר חדש עולה כי חולים הסובלים מהשמנת יתר קיצונית נמצאים בסיכון גדול יותר לתמותה אחרי ניתוחים. כך עולה מסקירה חדשה שפורסמה בכתב העת Archives of Surgery.

המחקר כלל כ-400 משתתפים שעברו כריתת כבד, 106 מהם בעלי משקל תקין, 161 בעלי עודף משקל (BMI, מסת גוף בטווח 25.0-29.9), 94 בדרגת השמנה 1 (BMI בטווח 30-34.9), 31 בדרגת השמנה 2 (BMI בטווח 35-39.9) ו-11 בדרגת השמנה 3 (BMI של 40 ומעלה).

החוקרים לא מצאו הבדלים בשיעורי התחלואה או במשך האשפוז של חולים בקטגוריות BMI שונות. עם זאת חולים בדרגת השמנה 3 נדרשו לכמות גדולה יותר של עירויי דם (4.3 בממוצע בהשוואה ל-1.1 באלה בעלי משקל תקין), כאשר שיעורי התמותה לאחר שלושים ימים עמדו על 27%, בהשוואה ל-6% בחולים בעלי משקל תקין. עוד עולה מהמחקר כי מדד מסת גוף של 40 ויותר קשור בסיכון מוגבר לתמותה.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים על כך כי אנשים בעלי השמנה חמורה חשופים לסיבוכים חמורים, ובעלי סיכויים נמוכים יותר לשרוד את הסיבוכים בהשוואה לבעלי משקל תקין או לבעלי עודף משקל פחות קיצוני. לדברי החוקרים, ניתוח של חולים בעלי עודף משקל קשה יותר מבחינה טכנית, אך אין נתונים ברורים בנושא. החוקרים מוסיפים עם זאת כי כל המנתחים מסכימים שהשמנה חולנית מציבה מטופלים בסיכון ניתוחי מוגבר.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כירורגיה של הכבד ודרכי המרה
פורום אימון, כושר גופני ותזונה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום