שימוע למשווקת אלטרוקסין

(0)
לדרג

משרד הבריאות יזמין את חברת "פריגו" לשימוע וייתכן שרישיונה יישלל. בנוסף תוקם יחידה למעקב תרופתי במטרה למנוע מקרים דומים

מאת: מערכת zap doctors

תם אך לא נשלם. דו"ח הבדיקה החיצוני בעקבות פרשת אלטרוקסין קבע שמשרד הבריאות לא היה ערוך לטיפול במשבר.

בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדת הבריאות של הכנסת הודיע המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, כי הלקחים נלמדו. בנוסף, ציין כי משרד הבריאות יקים יחידה למעקב תרופתי. "גם הפייסבוק והטוויטר יעזרו לנו לקבל דיווחים ממטופלים על תופעות לוואי. נדון גם בשיפור התקשורת בתוך המשרד ובשאלה אם יש מקום לייבא בעת משבר תרופות חליפיות", אמר.

עוד ציין ד"ר לב כי נציגי חברת "פריגו", בעלת הרישיון לייצר, לייבא ולשווק את תרופת האלטרוקסין בישראל, יוזמנו לשימוע. "מחובתה של החברה היה לדווח לנו על תופעות הלוואי שהתגלו בניו זילנד ודנמרק", אמר.

עו"ד נילי דיקמן, מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות הוסיפה כי קיימת אפשרות לנקוט נגד החברה צעדים מנהליים, בהם ביטול רישיונה.

מחברת "פריגו" נמסר בתגובה כי היא הופתעה לשמוע את הדברים, אך היא מדגישה כי לאורך כל הדרך פעלה על פי נוהלי משרד הבריאות, וכי כל מידע שנמסר לידיה מרגע קבלת הרישיון הועבר מיידית למשרד הבריאות. לפריגו, לפי ההודעה, נודע לראשונה על המקרים בניו זילנד ובדנמרק רק לאחר השקת הפורמולציה החדשה.

תרופה אחת לרבע מיליון איש

מ"מ יו"ר הוועדה בכנסת, ח"כ פרופ' אריה אלדד (האיחוד הלאומי), אמר בדיון בכנסת: "חוששני שמקרה כזה עלול להישנות, מכיוון שקיימות בשוק תרופות נוספות שהן יחידות ואינן גנריות. לפי הדו"ח הקשה משרד הבריאות נכשל בניהול המשבר בתחילתו, אך הוא ראוי להערכה על אופן הבדיקה. ייתכן שהכנסת תידרש לסנקציות נוספות על אלה הקיימות כיום בתחום".

ח"כ ד"ר רחל אדטו (קדימה), יוזמת הדיון תהתה: "איך ייתכן שבמדינת ישראל קיימת תרופה אחת בלבד עבור 250 אלף מטופלים? מדוע אין תחליפים? עד רגע זה יש חולות שאינן מאוזנות".

ואכן אחת המשתמשות בתרופה שנכחה בדיון סיפרה, "חלק מהחולים שעדיין לא מאוזנים, ונאלצים להתרוצץ בין ועדות ואישורים. נוצר סחר שחור בתרופות, אנשים חולקים תרופות זה עם זה".

בואו לדבר על זה בפורום גידולי בלוטת המגן (תירואיד) ויותרת המגן (פרתירואיד).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום