שנים של כאב באוזן, בגלל חרוז

(0)
לדרג

חיילת שסבלה מכאבים כרוניים באוזן הגיעה לאחרונה למרכז רפואי זיו. שם התגלה כי הסיבה היא חרוז אדום שתקוע בתעלת האוזן. הכאב חלף והשמיעה השתפרה

מאת: מערכת zap doctors

משחק ילדים מסוכן. חיילת בת 21, שעלתה לפני מספר שנים ממולדובה, סבלה במשך כל חייה מכאבים חוזרים ונשנים באוזן הימנית וטופלה באנטיביוטיקה נגד דלקות. רק לאחרונה התגלתה הסיבה לבעיה - חרוז שנתקע בתעלת האוזן הימנית. מעבר לסוף לדלקות, גילתה כי גם חוש השמיעה שלה באוזן זו השתפר פלאים.

ד"ר שלומי ברטלר ממחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי זיו בצפת היה זה ששלף את חרוז המשחק בקוטר חצי סנטימטר מאוזנה. "במהלך הבדיקה התגלה משהו התקוע בסרומן, השעווה שבאוזן. ניקיתי את תעלת האוזן ואז הבחנתי במשהו אדום, שנראה כמו פוליפ קשה ואדום. האמת שהתחלתי לדאוג, אלא פתאום התגלה כי מדובר בחרוז".

הכאב חלף ווהשמיעה חזרה

בניסיון להבין איך הגיע החרוז לאוזנה, תיארה החיילת את הכאב הכרוני באוזנה שליווה אותה מאז הייתה בת 5 בערך, את הדלקות הרבות והאנטיביוטיקה שנטלה במשך השנים,. עם זאת לא הצליחה לזכור איך בדיוק הגיע החרוז לאוזנה.

עם הוצאת החרוז, זכתה החיילת לבשורה משמחת נוספת - שמיעתה באוזן ימין שבה אליה. מתברר כי במשך השנים לא שמעה היטב באוזן זו, אך התרגלה למצב ועתה כאשר נוקתה התעלה באוזן שבה לפתע לשמוע.

ד"ר ברטלר הוסיף כי אם החרוז היה נשאר תקוע באוזנה של החיילת, היא הייתה ממשיכה לסבול מדלקות חוזרות ונשנות. כמו כן היה עלול להיגרם נזק בלתי הפיך לתופי האוזן ולאיכות השמיעה שלה.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום