מי ידווח על נהגים לא כשירים?

(0)
לדרג

הרופאים לא רוצים להיות ה"מלשינון" של משרד התחבורה ולדווח על חולים שאינם כשירים לנהוג. מצד שני, איך ניתן לסמוך על הנהגים שידווחו על עצמם?

מאת: מערכת zap doctors

מדי חודש נפסלים בממוצע 15 רישיונות נהיגה בשל בעיות ראייה חמורות (כושר ראייה שאינו עולה על 30%), אך האם תפקידם של הרופאים לדווח על מטופלים שעלולים לסכן את עצמם ואת הסובבים אותם בכביש?

שאלה זו נידונה היום (ג') בוועדת הבריאות של הכנסת. ראש תחום תקינה בנהיגה במשרד התחבורה, ידידה רזלן, אמרה כי המצב כיום הוא משביע רצון, הרופאים המכירים את המטופלים שלהם, ומדווחים על מחלות שיכולות להביא לפסילת הרישיון.

מנהג קרא יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית, פרופ' אבינועם רכס, להעביר את האחריות על כתפי החולה: "הרופא לא צריך להיות זרוע של החוק, זו פגיעה קשה מאוד ביחסי רופא -חולה, שגורמת לנטישת רופאים ולנזק כלכלי עבורם".

מ"מ יו"ר הוועדה, ד"ר עפו אגבאריה (חד"ש), הוסיף כי רופא לא צריך להיות "מלשינון": "היחס בין רופא למטופל צריך להיות מושתת על אמון הדדי ולא על חשדנות".

פרופ' רכס הוסיף כי "מטופלים משקרים ומאיימים על רופאים שלא ידווחו על מחלות ונוהגים באלימות כלפיהם. כתוצאה מכך יש על הכביש נהגים לא מאוזנים".

הנהגים לא יקחו אחריות

סנ"צ נועם ביגנסקי, ראש מדור תאונות דרכים באגף התנועה במשטרה, ציין כי בשום אופן אין להטיל את אחריות על הדיווח על הנהגים עצמם: "הם ישקרו ולא ידווחו".

ח"כ אגבאריה הציע כי "בעידן של טכנולוגיה מתקדמת, מוסד כמו קופת חולים יכול להיכנס בעצמו לתיק ולדווח במקום הרופא".

לסיכום הדיון קבע כי על משרדי הממשלה וקופות החולים לדווח לוועדת הבריאות של הכנסת בתוך שלושה חודשים על אפשרויות נוספות למסירת דיווח על מחלות המשפיעות על כשירות לנהיגה.

בואו לדבר על זה בפורום פתרונות ראייה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום