"טעות בתעריף האשפוז הסיעודי"

(0)
לדרג

פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר, הודה כי לאוצר לא היה מספיק מידע בזמן קביעת התעריף. ברווחה ביקרו את הרפורמה המתוכננת באשפוז הסיעודי

מאת: מערכת zap doctors

פרופ' ירון זליכה, שהיה החשב הכללי במשרד האוצר בעת קביעת תעריף האשפוז הסיעודי, הודה אתמול (ב') כי תעריפי האשפוז לא מדויקים. "עשינו טעות בקביעת תעריפי האשפוז הסיעודי", אמר בכנס בוועידה השנתית של א.ב.א, איגוד בתי אבות ובתי הדיור המוגן בישראל.

"רצינו לאחד תעריפים, אבל בזמן התהליך לא היה שיתוף פעולה מצד משרד הבריאות והיינו ללא יכולת אמיתית לבנות תעריפים וקריטריונים", הפתיע זליכה את הנוכחים. "אז לקחנו את מה שהיה לנו בעבר וכך הגדרנו את התעריף. קיווינו שיבינו שהתעריף אינו יעד, אבל אין ספק שבזמן תהליך הגדרת התעריף לא היה לנו מספיק ידע. משרד הבריאות השאיר אותנו בעיניים חצי עצומות".

מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ', הוסיף לדבריו של זליכה: "לנו התברר במהלך הדיונים הרבים בכנסת שאופן קביעת התעריף הוא סודי ברמה של סודות הפנטגון ומשרד האוצר מסרב לתת לנו או לנבחרי הציבור את המידע. המכרז הזה פוגע בקשישים ויש לו השלכות גם על הפעילות שלנו בתחום".

כמו כן מתח ביקורת על הרפורמה המתוכננת בסיעוד, במסגרתה יעבור האשפוז הסיעודי לאחריות קופות החולים. איצקוביץ': "אני הייתי מייעץ למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, לסגת אחורה".

כזכור, לפני כארבע שנים פרסם משרד הבריאות את מכרז האשפוז הסיעודי, במסגרתו נקבע תעריף שאותו משלם מאז משרד הבריאות לבתי האבות עבור אשפוז קשיש ליום. לפני כשמונה חודשים ביטל בית המשפט המחוזי בתל אביב את המכרז, בקביעה שהתעריף נמוך מדי, "לוקה בחוסר סבירות קיצוני", ופוגע באיכות הטיפול בקשישים. אלא שגם כיום התעריף טרם תוקן. משרד האוצר ערער על פסק הדין, התלוי ועומד בבית המשפט העליון.

יו"ר א.ב.א, רוני עוזרי: "קודם כל שיפתרו את הבעיות המיידיות, דוגמת התעריף הנמוך, ואחר כך חייבים לנהל משא ומתן על עיקרי התוכנית כדי שהקשישים לא ייפגעו מהניסוי. יושב פה נציג בכיר של משרד האוצר ואומר 4 שנים אחרי: 'טעינו'. אסור שזה יקרה שוב. הזקנים הם לא משחק".

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ והכוונה - טיפול סיעודי וגיל הזהב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום