סוכרת הריון: הכושר לא עוזר

(0)
לדרג

מחקר נורווגי מצא כי פעילות גופנית לא סייעה להוריד את הסיכון לסוכרת במהלך הריון. התחלואה בקרב נשים שהתאמנו 3 פעמים בשבוע וכאלה שלא הייתה דומה

מאת: מערכת zap doctors

למרות ההשפעה החיובית של פעילות גופנית על חולי סוכרת, מחקר חדש מנורווגיה מצא כי בנשים שהקפידו להתאמן במחצית השנייה להריון, לא נרשמה ירידה בסיכויים לסוכרת הריונית.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Obstetrics & Gynecology, השתתפו 855 נשים בשבועות 18-22 להריונן. הן חולקו באופן אקראי לקבוצות חלק מהנשים קיבלו פטור מפעילות גופנית ואחרות התאמנו בתדירות של שלוש פעמים בשבוע. נשים אלו השתתפו מדי שבוע בשיעור בן שעה שכלל פעילות אירובית בעצימות נמוכה, מתיחות ותרגילי חיזוק. הן גם קיבלו משימות ביתיות לביצוע פעמיים בשבוע.

מהתוצאות עולה כי בנשים שהקפידו על פעילות גופנית לא נרשמה ירידה בסיכון להתפתחות סוכרת הריונית. עד לטרימסטר השלישי, 7% מהנשים בקבוצה שביצעה פעילות גופנית ו-6% מהנשים בקבוצת הביקורת פיתחו סוכרת הריון.

החוקרים הופתעו מהממצאים, ולהערכתם ייתכן כי ההשפעה של פעילות גופנית על סוכרת מסוג 2, אינה דומה להשפעתה על סוכרת הריונית. לפיכך הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בנוסף, מומחים חיצוניים טענו כי רק כמחצית מהנשים הקפידו על התרגולים באופן קבוע ושהנשים המשתתפות היו מלכתחילה בסיכון נמוך יחסית לסוכרת הריונית, מאחר שהיו בטווח משקל תקין בממוצע. לדברי החוקרים, ייתכן כי מחקר שיתמקד בנשים בעלות עודף משקל והשמנת יתר יוביל לתוצאות שונות.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

הריון ולידה - הלל יפה
סוכרת והשמנה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום