ריטלין לא פוגע בלב

(0)
לדרג

מחקר מקיף מספק חיזוק נוסף לממצאים, לפיהם אין קשר בין תרופות נגד הפרעות קשב וריכוז להתפתחות מחלות לב וכלי הדם בילדים ובני נוער

מאת: מערכת zap doctors

בעשור האחרון חלה עלייה ניכרת בשימוש בתרופות נגד הפרעות קשב וריכוז, בעיקר כאלה המכילות מתילפנידט (ריטלין). תרופות אלו נחשבות בטוחות, אך מספר דיווחים קשרו בין השימוש בתכשירים להפרעות קצב, אוטם ואף מוות פתאומי בילדים ובני נוער. מחקר מקיף שפורסם לאחרונה בכתב העת New England Journal of Medicine מצא כי אין קשר בין התרופות למחלות לב וכלי הדם.

שיטות

חוקרים מארה"ב ערכו מחקר רחב היקף על סמך נתונים ממאגרי מידע של ארבע חברות מרכזיות המספקות שירות וביטוח רפואי. נכללו במחקר מטופלים בגילאי 2-24 שהחלו להשתמש בתרופות נגד הפרעות קשב בין השנים 1985-2005. בקבוצת הביקורת, על כל משתתף המשתמש בתרופה היו שני ילדים בני אותו מין וגיל שלא נוטלים תרופות. הרופאים עברו על התיקים הרפואיים ובחנו מידע רב על תחלואה, אשפוזים וייעוצים רפואיים שעברו המשתתפים.

תוצאות

בסך הכל נבדקו במחקר 1,200,438 ילדים ובני נוער, בגיל ממוצע של 11.1 שנים בעת תחילת המעקב. המעקב נמשך כשנתיים (25 חודשים) בממוצע.

בכל הקבוצות תועדו 81 מקרים של תחלואה לבבית משמעותית, בשבעה מהמקרים היה מדובר במשתתפים שנטלו תרופות נגד קשב וריכוז, 25 מקרים של מטופלים שנטלו את התרופות בעבר ו-49 מקרים של ילדים ובני נוער שמעולם לא נטלו את התרופה. בהשוואה לאוכלוסייה שלא נטלה את התרופה, לא היה הבדל בשיעור התחלואה הלבבית בקרב ילדים ובני נוער שנטלו תרופות נוגדות הפרעות קשב וריכוז.

מסקנה

מחקר זה, שכלל מידע על מיליוני מטופלים לא מצא עדות לשכיחות מוגברת של תחלואה לבבית קשה בקרב ילדים ונוער המטופלים בתרופות נגד הפרעות קשב וריכוז.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום