בין סטטינים לסרטן הערמונית

(0)
לדרג

לגברים בגיל העמידה שנטלו סטטינים סיכוי נמוך יותר לחלות בסרטן ערמונית קטלני. ההסבר: סטטינים מורידים את רמת הכולסטרול, מרכיב בהתפתחות הסרטן

מאת: מערכת zap doctors

מחקר אמריקאי חדש מעלה את קשר בין טיפול בסטטינים להפחתת הסיכון לתמותה עקב סרטן ערמונית. לפי המחקר, ייתכן שהתרופות להגנה על הלב עשויות להשפיע לטובה גם על הערמונית. ממצאי המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Cancer.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים רשומות הרפואיות של 380 גברים, שמתו עקב סרטן הערמונית ו-380 גברים נוספים בגיל ומוצא דומה: מרבית הגברים היו לבנים בשנות השישים לחייהם בממוצע. כרבע מהם לא נטלו מעולם טיפול בתרופות ממשפחת הסטטינים.

נמצא כי בקבוצת הגברים שמתו מהמחלה, שכיחות הטיפול בסטטינים הייתה נמוכה במחצית, בהשוואה לגברים בקבוצת הביקורת. לאחר תקנון לנתוני משקל, מחלות רקע וטיפול תרופתי, החוקרים מצאו כי הסיכוי לכך שגברים שמתו עקב סרטן ערמונית טופלו בסטטינים היה נמוך ב-63%.

החוקרים כותבים כי אין לראות בתוצאות המחקר המלצה לרשום סטטינים למטופלים ללא סיכון למחלות לב, רק כדי למנוע תמותה על רקע סרטן הערמונית. גם אם יתברר כי סטטינים אכן מסייעים במניעת תמותה, מחקרים קודמים מצאו כי הם אינם מפחיתים את סיכון להתפתחות סוגים אחרים ופחות אגרסיביים של המחלה.

מומחים בתחום מסבירים כי סטטינים עשויים לספק הגנה מפני סרטן ערמונית קטלני בעקבות השפעותיהם להורדת רמות כולסטרול. לדבריהם, כולסטרול הוא מרכיב חשוב לתאי סרטן, לכן כשרמות הכולסטרול בגוף נמוכות, ניתן למנוע התפתחותן של צורות אגרסיביות יותר של המחלה הממארת. עם זאת, ייתכן כי לא הסטטינים מונעים כלל מחלות ממאירות, אלא מאפיין אחר של גברים הנוטלים טיפול בסטטינים, למשל, שינויים בהרגלי התזונה והקפדה על פעילות גופנית.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום מחלות הערמונית
פורום קרדיולוגיה - הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום