ויטמין D מסייע בטיפול בהפטיטיס C

(0)
לדרג

מחקר ישראלי: הוויטמין נוצר בכבד ותורם לפעילות מערכת החיסון בהתמודדות עם וירוסים שונים. ייתכן שבעתיד יהיה ניתן להשתמש בגילוי למניעת מחלות כבד קשות

מאת: מערכת zap doctors

תועלת נוספת לוויטמין D? חוקרים מבית חולים בילינסון גילו לראשונה כי לוויטמין D פעילות מעכבת ישירה על נגיפים בכלל ועל נגיף הפטיטיס C בפרט.

בנוסף, מצא צוות החוקרים עדויות לכך שבתאי כבד קיימת מערכת ליצירת ויטמין D פעיל. הוויטמין משפעל את מערכת החיסון המולדת בתאי הכבד וזו פועלת לדיכוי הנגיף בתאים אלה.

נגיף הפטיטיס C הוא הגורם העיקרי לדלקת כבד כרונית העלולה להתפתח לשחמת הכבד, והגורם הראשון במעלה בעולם המערבי להשתלת כבד. הנגיף הוא גם הגורם המוביל להיווצרות סרטן כבד ראשוני. הטיפול האנטי ויראלי המטפל בדלקת הכבד יעיל רק ב-50% ותופעות הלוואי שלו קשות.

"זו הסיבה לכך שאנחנו מחפשים באופן מתמיד אחר תרופות ותכשירים שיעילותם גבוהה יותר ותופעות הלוואי שלהם נמוכות יותר", מסביר פרופ' רן טור-כספא, מנהל מחלקה פנימית ד' ומכון הכבד בבילינסון ומנהל המעבדה להפטולוגיה מולקולארית (חקר הכבד) במכון פלסנשטיין.

התפקיד הקלאסי של ויטמין D, אותו אנחנו מקבלים מקרני השמש או מהמזון, הוא לשמור על האיזון של רמות הסידן והזרחן בגוף. בשנים האחרונות הוא מרכז תשומת לב מיוחדת ואפשר לומר שהוא הכוכב התורן של הוויטמינים. עם השנים התבררו תפקידים נוספים שלו, כמווסת מערכת החיסון, כמשפיע על מערכת העצבים ועוד.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות כבד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום