הר"י וארב"ל: אין חברות מקבילה

(0)
לדרג

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן, הודיע כי "חברות בשני ארגוני הרופאים היא פסולה ובניגוד לדין". ארב"ל: "ניסיון להפחיד את הרופאים"

מאת: מערכת zap doctors

המאבק על הנהגת הרופאים עולה שלב? יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הודיע היום (ה') לרופאים החברים בארגון כי לא יוכלו להשתייך לשני ארגוני רופאים במקביל.

"עד למועד זה, לא התקבלה אצל הר"י כל פנייה מעמותת ארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים) לפעול במסגרת הר"י, כנדרש בתקנון", כתב במכתב לרופאים. "עמותת ארב"ל אינה ארגון במסגרת הר"י. החברות בעמותת ארב"ל ופעילות במסגרתה מהווים 'חברות כפולה נוגדת' שהיא פסולה ובניגוד לדין".

בנוסף, קבע ד"ר אידלמן כי "רופא שישתייך לארגון שמצוי בניגוד עניינים עם הר"י, לא יוכל להמשיך ולהיות חבר בשני הארגונים במקביל". אידלמן הדגיש במכתבו כי גם אם ארב"ל תיקנה את מטרותיה, הרי שעל פי התנהגותה בפועל והצהרות חבריה נכון למועד זה, היא אינה יכולה להתנהל כארגון במסגרת הר"י.

"מסיטים את תשומת הלב מענייני הכספים"

פרופ' יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב"ם, חבר ועד רופאי רמב"ם, וממייסדי עמותת ארב"ל, מסר בתגובה כי עמותת ארב"ל התאימה לאחרונה את תקנונה לתקנון הנדרש מהחברים בהר"י. "מכתבו של ד"ר אידלמן מלמד ככל הנראה על החשש של הר"י, נוכח העובדה כי ארב"ל ביקשה לאחרונה גילוי של ההתנהלות הכספית שלו. כל חבר בארגון מסודר זכאי לדעת לאן מופנה כספו, והשקיפות צריכה להיות נר לרגלי הר"י. מכתבו של ד"ר אידלמן מנסה להסיט את תשומת לבם של הרופאים מההתנהלות הכספית, ולהפחידם מפני התארגנות מקצועית בתוך הארגון שלהם, דבר המותר לפי תקנון הר"י".

בנוסף, ציין כי המכתב הוא ניסיון לחזק את ההסכם שנחתם עם האוצר, מהלך שהתקבל על ידי רבים כמחטף. ד"ר אידלמן מוזמן להציג מחדש את מועמדתו כיו"ר הארגון, ואם יקבל את אמון הרופאים תהיה זאת ההצדקה להמשך כהונתו אחרי חתימת הסכם שכבל את רופאי ישראל ל-9 שנים.

לגבי הטענה, לפיה חלק מהרופאים מרגישים מחויבים להישאר בהר"י, בגלל הכיסוי הביטוחי שמציע הארגון, אמר פרופ' אולמן כי ההיפך הוא הנכון. "עמותת ארב"ל מחוזרת על ידי גורמים מבטחים שמציעים לרופאים ביטוחים בתנאים טובים מאלה הניתנים להם כיום", אמר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום