'אקסדרין' למיגרנה הורדה מהמדפים

(0)
לדרג

משרד הבריאות וחברת נוברטיס הודיעו על הורדת הכדור מהמדפים, בעקבות תקלת ייצור במפעל שגרמה לערבוב כדורים מסוגים שונים. לא דווח על תופעות לוואי בקרב המשתמשים

מאת: מערכת zap doctors

התרופה 'אקסדרין', לטיפול בכאבי ראש, מיגרנה וכאבים המלווים בחום, הנמכרת ללא מרשם רופא, יורדת מהמדפים. כך הודיעה אתמול (ד') חברת נוברטיס בישראל בתיאום עם משרד הבריאות. מטופלים שברשותם אריזות אקסדרין עם מספרי האצוות 10120279 ו-10120280, בתאריך התפוגה יולי 2014 מתבקשים להשיבם לבית המרקחת הקרוב לביתם ולקבל זיכוי מלא על התרופה.

"אריזות אקסדרין מן האצוות הללו עלולות להכיל טבליות שבורות או תרופות אחרות. דבר שעלול לגרום לכך שיעשה שימוש בתכשיר שונה, או בריכוז אחר, או יגרום לתגובות אלרגיות", נכתב בהודעה.

חברת נוברטיס מציינת בהודעה כי לא נתגלו כל בעיות בטיחות באצוות שנאספו בארצות הבריאות והפרופיל הבטיחותי של אקסדרין נשאר כפי שהיה במקור. בנוסף ציינה החברה בהודעתה כי לא ידוע לה על מקרים בהם נתגלו תופעות לוואי בקשר עם התכשירים שהוחלט לאוספם.

הודעה זו באה בעקבות תקלת ייצור חמורה שנמצאה במפעל של חברת נוברטיס בנברסקה, שגרמה לערבוב תרופות שונות בבקבוקי האריזה.

התקלה התגלתה בעקבות תלונות צרכנים על כדורים שבורים. לדברי החברה, לא דווח על תופעות לוואי בקרב המשתמשים.

לפי הודעה משותפת של ה-FDA וחברת נוברטיס העולמית, ביום א' הוחלט להוריד מהמדפים ארבע תרופות ללא מרשם: אקסדרין, NoDoz, Bufferin והתרופה Gas-X עד סיום חקירת המקרה.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול ב-ADHD, שינה, מיגרנות וחרדה בעזרת נוירופידבק.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום