פרקינסון: אשכנזים חולים פחות

(0)
לדרג

לפי מחקר ישראלי חדש, 1 מכל 4 אשכנזים נושא שינוי גנטי שמפחית את הסיכון למחלה. החוקרים מסבירים כי צירוף המוטציות עשוי להפחית את הסיכון עד פי 10

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים במרכז הרפואי תל אביב זיהו שינויים גנטיים שמסוגלים להגן על נושאיהם מפני מחלת פרקינסון: נמצא כי המוטציה קיימת אצל קרוב לשליש מהחולים וב-8% מהאוכלוסייה בריאה ממוצא אשכנזי.

במחקר החדש, שהתפרסם השבוע בכתב העת Archives of Neurology, השתתפו 1,360 איש, בהם אנשים בריאים וחולים במחלת הפרקינסון.

נמצא כי באזור המכונה PARK16 הנמצא בכרומוזום 1, קיימים מספר שינויים גנטיים שמקטינים את הסיכון לחלות בפרקינסון פי כ-1.5, בדומה לממצאים קודמים שפורסמו באוכלוסיות מיפן, אירופה וסין. נמצא שאחד מכל 4 אשכנזים נושא לפחות שינוי אחד כזה, שמפחית את הסיכוי שלו לחלות. בנוסף לכך, החוקרים הוכיחו שאצל אחד מכל כ-70 אשכנזים קיימת קומבינציה של שינויים גנטיים שמקטינה את הסיכון לחלות בפרקינסון עד פי 10.

מחלת הפרקינסון היא מחלה כרונית ניוונית של המוח שפוגעת בכ-2% מהאוכלוסייה המבוגרת. בשנים האחרונות מתבצע במכון הגנטי ובמחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי בתל-אביב מחקר רחב יריעה, שמטרתו לזהות את הגורמים הגנטיים של המחלה כדי לאפשר טיפול ומניעה טובים יותר.

פרופ' אבי אור-אורטרגר, מנהל המכון הגנטי, "אנו מקווים שתוצאות המחקרים יובילו לזיהוי הגורמים הגנטיים שמעניקים הגנה גבוהה מפני מחלת הפרקינסון, ואולי גם מפני מחלות ניווניות אחרות של המוח".

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה - מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום