פיריון: תרומת הרפואה הסינית

(0)
לדרג

מחקר: נשים שעוברות טיפולי פוריות ומשלבות טיפולי דיקור וצמחי מרפא, מצליחות להיכנס להריון בשיעור גבוה יותר מנשים שמטופלות רק באופן קונבנציונלי

מאת: מערכת zap doctors

הפרייה הדדית של מזרח ומערב. נשים שעברו טיפולי פוריות וטופלו גם באמצעות רפואה סינית מסורתית, הרו בשיעור גבוה יותר מנשים שטופלו רק באמצעים המערביים. כך עולה ממחקר חדש שערכו חוקרים מאוניברסיטת תל אביב ומהמרכז הרפואי תל אביב.

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Integrative Medicine, עקבו החוקרים אחר 29 נשים בגילאי 30 עד 45, שטופלו בהזרעה תוך-רחמית בשילוב עם טיפול מבית מדרשה של הרפואה הסינית: דיקור פעם בשבוע ומרשמים של צמחי מרפא. בקבוצת הביקורת היו 94 נשים בנות 46-28, שטופלו בהזרעה תוך-רחמית בלבד.

טיפולים עתיקים, רפואה עכשווית

התברר ששיעורי ההצלחה, מבחינת שיעורי ההתעברות וההריונות שהגיעו לסיומם במועד, היו גבוהים משמעותית בקרב הנשים שנעזרו ברפואה הסינית. מבין 29 המשתתפות, 65.5% הרו ו-41.4% ילדו תינוקות בריאים. בקבוצת הביקורת הרו רק 39.4% ו-26.9% בלבד ילדו תינוקות בשלים ובריאים. הפער הגדול מפתיע עוד יותר כשלוקחים בחשבון את גיל המשתתפות. "גילן הממוצע של הנשים שהשתתפו במחקר היה 39.4, מול 37.1 בקבוצת הבקרה. בדרך כלל, שיעורי ההריון והלידה יורדים עם עליית גיל האם", מסביר ד"ר שחר לב-ארי, מביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת ת"א.

הרפואה הסינית: איך זה עובד?

הרפואה הסינית המסורתית משתמשת בטכניקות של דיקור ובתערובות של צמחי מרפא להגברת הפוריות ולמניעת הפלות. המטרה - לתקן תופעות של חוסר איזון בזרימה הטבעית של אנרגיה בגוף, ובכך לשפר את תחושת הרווחה הכוללת של המטופל.

בהתאם לכך, קיימות מספר תיאוריות המסבירות כיצד יכולה התורה העתיקה מהמזרח לשפר את הפוריות: ייתכן שצמחי המרפא והדיקור משפיעים על מחזור הביוץ והווסת, מחזקים את זרימת הדם לרחם, ואף מגבירים את הייצור וההפרשה של אנדורפין - חומר המעכב את פעילות מערכת העצבים המרכזית וגורם לתחושה של רוגע. כל אלה עשויים לסייע להתעברות ולהריון בריא. השיטה, מסבירים החוקרים, מתאימה לנשים הנעזרות בתרומות זרע, ולאלה המופרות בזרעו של בן זוגן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואה סינית
פורום טיפולי פוריות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום