קצבת הנכות לילד תגדל ב-600 שקל

(0)
לדרג

ההטבה מיועדת למימון מטפל סיעודי ל-4,800 ילדים בעלי נכויות קשות. הוועדה לפניות הציבור בירכה, אך קראה להשוות את תנאי הילדים הנכים לתנאי נכים מבוגרים

מאת: מערכת zap doctors

הורים לילדים נכים מתחילים לראות אור בקצה המנהרה. מנכ"ל הביטוח הלאומי, אסתר דומיניסיני, הודיעה אתמול (ג') שהקצבה החודשית לילדים עם נכויות קשות תעלה ב-28%, ב-600 שקל, ותעמוד על סך 3,072 שקל.

ההודעה נמסרה בדיון של הוועדה לפניות הציבור בכנסת, אשר פעלה במשך זמן רב כדי להגדיל את קצבת השר"מ (שירותים מיוחדים) לילדים עם נכויות קשות. הקצבה נועדה לסייע להורים במימון עובד זר או עובד סיעודי, שכן מדובר בילדים הדורשים טיפול והשגחה, לעתים 24 שעות ביממה. במצב הנוכחי הורים רבים נאלצו לוותר על עבודתם כדי לטפל בילדים.

קצבת השירותים המיוחדים מיועדת ל-4,800 ילדים. דומיניסיני הודיעה עוד ש-50 ילדים נכים שאינם הולכים למסגרת טיפולית ושוהים כל הזמן בבית בשל מצבם הרפואי, יזכו לסיוע של 8 שעות ביום, בעלות של 52,000 שקל לשנה. הטבה נוספת תינתן מקרן של חברת החשמל, כ-1,200 שקל בשנה. עוד ציינה כי "התווסף תקציב לכ-1,0002,000 ילדים השוהים במועדוניות טיפוליות, כך שיוכלו להישאר במסגרת עד שעה 16:00. התוספת תועבר בפריסה של שלוש שנים עד ליישום המלא".

יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס): "זו התחלה טובה, אך נדרוש להשוות לחלוטין את תנאיהם של ילדים עם נכויות קשות לאלו של נכים בוגרים. הדבר יאפשר להורים להעסיק עובד סיעודי שיתחלק עמם בנטל ובעיקר לחזור למעגל העבודה". על הצעת החוק שהגיש בנושא לאחרונה חתומים 27 ח"כים מכל סיעות הבית, כולל יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול סיעודי בבית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום