"לממן חיסוני RSV ופפילומה"

(5)
לדרג

ח"כים קוראים למשרד הבריאות לתקצב חיסונים שלא כלולים בסל הבריאות: חיסון נגד וירוס הפוגע בדרכי נשימה של פגים, וחיסון נגד וירוס העלול להוביל לסרטן צוואר הרחם בנשים

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הבריאות של הכנסת קוראת למשרד הבריאות לממן את החיסון נגד וירוס הפפילומה, העלול לגרום לסרטן צוואר הרחם, ואת החיסון נגד וירוס ה-RSV הפוגע בפגים.

בדיון שהתקיים אתמול (ג') הזכירו חברי הכנסת כי גם לדעת יו"ר ועדת סל התרופות, פרופ' רפי ביאר, החיסונים לא צריכים להיכלל בסל הבריאות וצריך למצוא להם מימון אחר. כיום, לאחר אישור סל התרופות, החיסונים נותרו בחוץ ועל הציבור לשלם עליהם מכספו.

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתינו), יו"ר "הפורום למען הפגים", שיזמה את הדיון, ציינה כי מדי שנה ימותו עשרה פגים שנולדו בין השבוע ה-32 להריון לשבוע ה-36 כי אינם זכאים לחיסון נגד וירוס ה-RSV, הגורם למחלות קשות בדרכי הנשימה. מנהל מחלקת תינוקות ופגים בתל השומר, פרופ' יעקב קוינט, הוסיף כי 3,000 פגים חולים במחלה בשנה והוריהם מוציאים 4,000 שקל עבור החיסון. הוא ציין כי רק פגים קטנים, שנולדו עד שבוע 32 להריון, זכאים כיום לחיסון.

באשר לחיסון נגד פפילומה, אמרה ח"כ לוי אבקסיס כי "כ-400 נשים יחלו כל שנה בסרטן צוואר הרחם, כ-40% מהן ימותו מהמחלה, כ-5,000 יסבלו מסיבוכים של הווירוס והמדינה תוציא 180 מיליון שקל לטיפול כשהחיסון עולה הרבה פחות". עוד ציינה כי עלות החיסון היא 1,500 שקל ואם משרד הבריאות ירכוש את החיסונים באופן מרוכז הוא יכול להגיע למחיר של רבע מכך.

יו"ר המועצה הלאומית לבריאות האישה, פרופ' חוה טבנקין, אמרה כי החיסונים היו ממומנים בעבר בתקציב נפרד וצריך לדאוג להחזיר את המצב לקדמותו. "כשעל המשקל תרופות מאריכות או מצילות חיים, הן ינצחו רפואה מונעת, כי כשיש מחלה - יש חולים עם שמות ופנים". ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש) הוסיף כי "רפואה מונעת זה עתידה של הרפואה. מניעה היא אחד הכלים הטובים ביותר לסייע לשכבות החלשות ולפריפריה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום חיסונים לילדים
פורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום