נסיעה לחו"ל עם ילדים

(0)
לדרג

הכנה מוקדמת וקניית תכשירים רפואיים מתאימים לילדים יסייעו לכם לעבור בשלום את הטיול המשפחתי לחו"ל. רפואת מטיילים: כתבה ראשונה בסדרה

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

נסיעה לחו"ל עם הילדים יכולה להיות חוויה משפחתית מהנה, אך צריך להתכונן היטב לטיול ולקחת עבור הקטנטנים תיק תרופות מתאים למקרים של מחלות ובעיות שכיחות כגון שיעול, נזלת וכאבי בטן. "באופן עקרוני אין בעיה לקחת את הילדים לכל יעד בעולם", אומר ד"ר דני שינהר, רופא בכיר במחלקת כירורגית ילדים בבי"ח תל-השומר. "כמובן שאם נוסעים למדינות עולם שלישי מומלץ להגיע לפני הנסיעה למרפאת מטיילים הנמצאת כמעט בכל בית-חולים ולהתייעץ לגבי סוגי החיסון". לדבריו, "ילדים לא יותר רגישים ממבוגרים ואין בעיה לחסן אותם, בהתאם להנחיות".

נסיעה לחו"ל עם ילדים
נסיעה לחו"ל עם ילדים

תיק תרופות לילדים

"חשוב להבדיל בין תינוקות וילדים קטנים, להם ניקח סירופים, לעומת ילדים גדולים יותר שנוטלים כדורים", אומר ד"ר שינהר. "חשוב לקחת תרופות להורדת חום, תרופות נגד שלשולים, תופעה שכיחה בטיולים, טיפות אף, מי מלח לתינוקות וסירופ נגד שיעול ללא מרשם רופא".

למשפחות הנוסעות למסע ארוך, במיוחד למדינות העולם השלישי, אפשר להוסיף גם אנטיביוטיקה או לבקש מהרופא מרשם. "אם ילד סובל באופן די קבוע מדלקות וכאבי אוזניים והרופא מכיר אותו, יש סיכוי גבוה שהוא יסכים לתת לו מרשם לאנטיביוטיקה. ניתן לקחת אנטיביוטיקה גם לטיפול בדלקות בדרכי השתן או בדלקת ריאות, אך המשפחה צריכה להביא בחשבון שיש סיכון מסוים במתן אנטיביוטיקה לילד מבלי שרופא בדק אותו ", מסביר ד"ר שינהר.

חיזוק המערכת החיסונית

בנוסף לתרופות, ד"ר שינהר ממליץ לתת לילדים גם ויטמין C למניעת מחלות ותכשירים לחיזוק המערכת החיסונית. כמו-כן, יש לקחת תכשירים דוחי יתושים שמורחים על הגוף וטבליות חשמליות לבתי מלון, בעיקר כשנוסעים לאזורים נגועים ביתושים וזאת כמובן בנוסף לחיסון נגד מלריה. מומלץ לקחת תכשירים ללא מרשם להקלה על גרד ולהורדת נפיחות, ולקנות לפני הנסיעה פלסטרים וחומרי חיטוי וחבישה.

למרות שילדים נראים לנו שבריריים ועדינים, ד"ר שינהר מדגיש כי הם לא יותר רגישים ממבוגרים. "לילדים אין נטייה להיות יותר חולים ממבוגרים. צריך להלביש אותם היטב בימים קרים, ואז אין שום בעיה. אם לוקחים תינוקות בעגלה צריך לזכור כי הם לא מייצרים חום כמו מבוגרים שהולכים ברגל ולכן צריך להלבישם בהתאם. גם גובה לא משפיע עליהם לרעה ולעיתים הם אפילו עמידים יותר במסעות ממבוגרים".

להפעיל שיקול דעת

בנוגע לתינוקות מומלץ לגלות ערנות בהמראות ונחיתות של מטוסים. "כדאי לתת לתינוקות לינוק, לשתות או לאכול בזמן המראה ונחיתה על-מנת להקל על הלחץ באוזניים", אומר ד"ר שינהר. "הלחץ באוזניים מכאיב ועלול לגרום לנוזלים באוזניים, ולכן כדאי לנסות למנוע זאת על-ידי אוכל או שתייה".

גם אם דאגתם לכל התרופות, החיסונים והציוד הרפואי, לעיתים הילדים עלולים לחלות במחלה שנמשכת מספר ימים וצריך להחליט במקום על טיפול מתאים. "השיקול צריך להיות דומה לקבלת ההחלטות בארץ", אומר ד"ר שינהר. "גם כשיש בארץ חום לא רצים עם הילד ישר למוקד, וכך גם צריך להתנהג בחו"ל. כמובן שאם מצבו של הילד לא טוב, החום לא יורד והוא מתקשה לנשום יש לפנות לרופא. חשוב להיות ערניים וללכת עם תחושות הבטן שלכם כהורים. כמובן שביטוח רפואי טוב הוא הכרחי לטיול עם ילדים".

בכתבות הבאות: טיפול בבעיות רפואיות בחו"ל, הכנה לחופשת סקי, מדריך חיסונים למטיילים, תיק תרופות לנסיעה לחו"ל, ביטוח בריאות לטסים לחו"ל.

בואו לדבר על זה עם ד"ר שינהר בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום