אימון רצפת האגן: גם לגברים

(0)
לדרג

במחקר חדש נמצא כי תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן יכולים להועיל לגברים הסובלים מפעילות יתר של שלפוחית השתן, ממש כמו טיפול רפואי

מאת: מערכת zap doctors

גברים, הזיזו את הישבן! לפי מחקר חדש, גברים הסובלים משלפוחית רגיזה עשויים לצמצם את כמות הביקורים בשירותים בזכות אימון שרירי רצפת האגן. תרגילים אלה הוכחו כיעילים בנשים המתמודדות עם בעיה דומה, ובמחקר החדש נמצא כי התועלת שלהם דומה לזו של הטיפולים התרופתיים.

המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the American Geriatrics Society, כלל 143 גברים בגיל העמידה וקשישים שסבלו מבעיות במתן שתן, למרות הטיפול התרופתי שקיבלו. המשתתפים חולקו לשתי קבוצות באופן אקראי; אחת הקבוצות קיבלה טיפול תרופתי, ובשנייה נוסו טכניקות שונות כמו הגבלת נוזלים בשעות הערב, שליטה בדחף למתן שתן בלילה ואימון שרירי רצפת האגן.

הגברים עברו הדרכה כיצד לכווץ את שרירי רצפת האגן למשך 2-10 שניות ולאחר מכן להרפות אותם למשך 2-10 שניות. הם התבקשו לחזור על הרצף 45 פעמים ביום, לרוב בשלוש סדרות קצרות.

במהלך המחקר, ירד מספר אירועי מתן שתן בשתי הקבוצות מ-11 פעמים ביום ל-9, כך לפי יומנים שמילאו המשתתפים לאורך המחקר. בנוסף, גברים שאימנו את שרירי רצפת האגן ביקרו בשירותים חמש פעמים פחות בלילות השבוע, תוצאה דומה לזו של גברים שקיבלו טיפול תרופתי בקבוצה השנייה.

בסך הכל, יותר מ-90% מהגברים שהתאמנו הביעו שביעות רצון מהשפעת התרגילים על מצבם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום שלפוחית רגיזה
פורום אורולוגיה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום