פפילומה: בדיקות אחרי גיל 30

(0)
לדרג

מחקר חדש תומך בביצוע בדיקות לנגיף HPV, העלול לגרום לסרטן צוואר הרחם. נמצא שבדיקות סקר בנשים בנות 29-56 יעילות יותר מבדיקות משטח פאפ

מאת: ד"ר עמית עקירוב

עד כה המאמץ הרפואי במניעת סרטן צוואר הרחם התמקד בעיקר בנערות וצעירות, שיכולות להתחסן נגד נגיף הפפילומה (HPV), הגורם למרבית מקרי התחלואה. כעת מדווחים חוקרים מהולנד על מחקר חדש, לפיו יש מקום לערוך בדיקות לנגיף גם בנשים בנות 30 ומעלה. זאת מאחר שבדיקות אלה עשויות למנוע מספר רב יותר של ממאירויות מבדיקות משטחי פאפ.

במחקר שפורסם בכתב העת Lancet Oncology, השתתפו 45 אלף נשים בגילאי 29-56, והנתונים נאספו במשך חמש שנים. נמצא כי בדיקות HPV הובילו לאבחון מוקדם יותר של נגעים קדם ממאירים, וכך ניתן לתת טיפול שיביא לשיפור ההגנה מפני מחלות ממאירות.

החוקרים כותבים כי בשנים האחרונות פותחו בדיקות לנגיפי HPV בסיכון גבוה. הבדיקות החדשות יעילות בזיהוי הנגיף אך המחקר הנוכחי הוא הראשון שמצא כי הן טובות יותר ממשטחי פאפ בלבד, כאשר נערכו שני סבבי בדיקות במרווח של חמש שנים.

מומחים בתחום טוענים כי הממצאים מחזקים עדויות קודמות, ומוכיחים את התועלת הרבה של ביצוע בדיקות סקר לנגיף HPV כחלק מתוכניות סקירה לסרטן צוואר הרחם.

לפי המלצות כוח המשימה האמריקני למניעת מחלות (The U.S. Preventive Task Force), על נשים פעילות מינית להקפיד על ביצוע משטחי פאפ לפחות אחת לשלוש שנים. עם זאת, עדיף שלא לבצע בדיקות סקר שגרתיות של נשים מעל גיל 65 שנים, אם תוצאות המשטח היו תקינות.

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום