המלצה: להוציא את שתלי PIP

(0)
לדרג

ארגון הכירורגים הפלסטיים העולמי הנחה את הנשים להסיר השתלים בהקדם. ח"כ אלדד: "בהיעדר חוק, כל מנתח פלסטי יכול לייבא שתלים בלי אישור משרד הבריאות"

מאת: מערכת zap doctors

סערת שתלי הסיליקון לא שוככת. ארגון הכירורגים הפלסטיים העולמי (ISAPS) החמיר אתמול (ג') את המלצתו לנשים שבגופן מושתלים שתלי הסיליקון של חברת PIP. כעת הן מתבקשות להסיר את השתלים ולא לחכות לדליפה או בעיה. נוכח ההמלצה, הודיע היום משרד הבריאות כי יגבש ביומיים הקרובים את עמדתו בשיתוף האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

בינתיים, מנהל הרפואה במשרד הבריאות, הנציג הישראלי באיגוד הפלסטיקאים הבינלאומי וד"ר עמוס לויאב ,יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, קיימו התייעצויות לגבי המלצת הארגון. במקביל, מתוכנן סבב שיחות עם נציגי האיגוד הבריטי לכירורגיה פלסטית ועם נציגי הארגון האירופאי לכירורגיה פלסטית.

על רקע אירועים אלה, הוצגו אתמול בוועדת הבריאות נתונים מדאיגים לפיהם הפיקוח על הציוד הרפואי בישראל אינו מוסדר בחקיקה; כך למשל יצרני הציוד הרפואי בישראל אינם מחויבים בקבלת רישיון ממשרד הבריאות, וכמו כן אין חוק האוסר על רכישה ועל שימוש בציוד רפואי שלא אושר על ידי המשרד.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ פרופ' אריה אלדד (האיחוד הלאומי), אמר בדיון כי "יש לחוקק חוק ציוד רפואי שיסדיר פיקוח, רישום, שימוש והפצת ציוד רפואי בישראל. בהיעדר חוק כזה, כל מנתח פלסטי יכול להשתיל שד שאת חומריו ייבא באופן אישי, והציבור כלל לא יידע האם השתל קיבל את אישור משרד הבריאות, גם כי משרד הבריאות לא מפרסם את פנקס האביזרים והמכשירים הרפואיים שאישר".

הדיון התמקד בליקויים בהתנהלות יחידת אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) במשרד הבריאות, הגורמים למחסור בציוד בבתי החולים. לפי הנתונים שהוצגו, מוסדות הבריאות בבעלות המדינה מחויבים ברכישת ציוד רפואי שקיבל אישור ממשרד הבריאות, אך אלה מהווים רק 6.5% ממוסדות האשפוז. יצרנים וייבואנים של ציוד רפואי שהשתתפו בדיון קבלו על ביורוקרטיה מיותרת וזמן המתנה ארוך עד קבלת האישור.

במשרד הבריאות השיבו כי היחידה האחראית עוברת הליכי ייעול ושיפור וכי זמני ההמתנה התקצרו באופן משמעותי. נציגת מרכז המחקר של הכנסת הוסיפה כי אגרת הרישום בישראל זולה מאוד ביחס למדינות אחרות, וכי ייבואנים לא נדרשים לשלם אגרה כלל. כתוצאה מכך, אמרה, הם מגישים פעם אחר פעם מסמכים חסרים וגורמים לעומס מיותר במערכת.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום