מסתמן: הארכת חופשה להורי פגים

(0)
לדרג

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק להחזר של עד 10 שבועות חופשת לידה לאמהות לתינוקות מאושפזים. ח"כ אורלי לוי אבקסיס: לשים סוף לחוסר התחשבות בהורים

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ג') בקריאה ראשונה את הצעת חוק עבודת נשים, שנועדה להאריך את חופשת הלידה של האם בגלל אשפוז התינוק.

הצעת החוק של ח"כ אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו) מבקשת להוסיף לחופשת הלידה של הורי הפגים את משך האשפוז, זאת על מנת שכשייצאו מבית החולים יוכלו ליהנות מחופשה ארוכה כמו של הורים לתינוקות ששוחררו לביתם תוך זמן קצר.

הורים לתינוקות מאושפזים זקוקים לשהות ארוכה יותר עם ילדיהם, וזאת בשל הצרכים המיוחדים שלהם, הגוזלים מהמשפחה משאבים פיזיים ונפשיים רבים. הארכת חופשת הלידה תאפשר להם ללוות את הילד לכלל הטיפולים והמעקבים בשנת החיים הראשונה, בלי שהדבר יפגע במקום עבודתם ובזכויותיהם כהורים עובדים.

כיום, אם לתינוק מאושפז יכולה לזכות בהארכה של ארבעה שבועות לכל היותר בהתאם לתקופת האשפוז. לפי ההצעה, מי שתינוקה אושפז לתקופה של בין ארבעה לשישה שבועות שבועות תוכל לקבל עד שישה שבועות חופשה נוספים. באשפוז ארוך יותר, תוספת ימי החופשה תהיה עד עשרה שבועות בלבד. בתקופות אלה, לפי ההצעה, ישולמו לאשה גם דמי הלידה.

חה"כ אורלי לוי אבקסיס: "הצעת החוק מבקשת לשים סוף למצב אבסורדי שבו המערכת אינה מתחשבת באם ליילוד המאושפז במשך חודשים בבית החולים. הצעת חוק זו תקל על הורים לפגים שהמעמסה הנפשית עליהם רבה לאין שיעור".

האוצר: מתנגד לממן אשפוזים קצרים

בדיון שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, להכנת ההצעה לקריאה הראשונה במליאה, ציין יור הוועדה, חכ חיים כץ (הליכוד), כי 778 תינוקות מאושפזים מדי שנה לתקופה של עד שישה שבועות. תינוקות אלה הם כ-45% מסך היילודים המאושפזים, לכן יש צורך להאריך את חופשת הלידה בעיקר לאמהות לילדים אלה.

עמדת האוצר היא להאריך חופשת לידה לאמהות ליילודים הנשארים באשפוז ממושך יותר, אולם חכ כץ ציין כי במקרה כזה יינתן מענה לפחות מ-3% מההורים לתינוקות מאושפזים.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום