בקרוב: אזהרות על בקבוקי האלכוהול

(0)
לדרג

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעה להגבלת שיווק ופרסום של משקאות אלכוהוליים. היין יזכה כנראה לנוסח אזהרה שונה משל שאר המשקאות המשכרים

מאת: מערכת zap doctors

מה ההבדל בין להשתכר מיין ללהשתכר ממשקה אחר? לחברי הכנסת הפתרונים. ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה אתמול (ב') לאפשר לשר הבריאות לקבוע נוסחים לא זהים לאזהרות שיודבקו על בקבוקי משקאות אלכוהוליים שונים. הדבר ייצא לפועל אם תאושר הצעת החוק להגבלת פרסום ושיווק משקאות אלכוהוליים של ח"כ דני דנון (ליכוד).

לבקשת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) קיימה הוועדה דיון מחודש בנוסחי האזהרות לסוגים שונים של משקאות אלכוהוליים, שכן לדבריו, יש להבחין בין נוסח האזהרה שיופיע על בקבוקי היין לבין הנוסח שיופיע על משקאות אלכוהוליים אחרים.

נציגת משרד הבריאות, עו"ד מרינה אוסטפלד, ביקשה להבהיר כי המשרד מתנגד לשינוי שהציע ח"כ מקלב ותומך בנוסח אחיד. "מדובר על נוסח אזהרה שמדבר על צריכה מופרזת של אלכוהול ולא משנה באיזה משקה מדובר", הסבירה עו"ד אוסטפלד.

ח"כ מקלב השיב כי עמדת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, היא שונה, ובהמשך הוא וח"כ דנון הצביעו בעד הנוסחים השונים. לא היו נמנעים או מתנגדים להצעה והיא אושרה לקריאה שנייה ושלישית.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות כבד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום