הצעה: לפצות נכי פוליו עולים

(0)
לדרג

למרות התנגדות הממשלה, ועדת הבריאות אישרה לקריאה ראשונה הצעת החוק לפיצוי נכי פוליו שחלו לפני עלייתם לישראל. ח"כ חיים כץ: המדינה צריכה לדאוג לכולם

מאת: מערכת zap doctors

חרף התנגדות הממשלה, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה אתמול (ב') לקריאה ראשונה הצעת חוק, לפיה גם מי שעלה לארץ אחרי שחלה בפוליו יזכה לפיצויים זהים לאלה שמקבלים ילידי ישראל.

לפי הצעת החוק שהגיש ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), תופסק האפליה ההיסטורית בין נפגעי פוליו שחלו בישראל וזכאים לפיצוי כספי מהמדינה, לנכים שחלו במחלה לפני עלייתם לישראל ואינם זכאים לפיצוי. פיניאן, חולה פוליו בעצמו, ציין כי הצעת החוק נוגעת ל-600 חולים שלקו במחלה בחו"ל ועלותה כ-70 מיליון שקל. מתוך סכום זה ישולמו 50 מיליון שקל בדמות מענק חד פעמי לנכים, ו-20 מיליון שקל הנותרים ישולמו לחולים בצורת גמלאות חודשיות.

נציגי משרדי האוצר והמשפטים שנכחו בדיון הודיעו כי הממשלה מתנגדת להצעת החוק, מכיוון שאחריות המדינה חלה על התפרצות המחלה ואין בכוונתה להתחשב במחלה שפרצה בחו"ל.

יו"ר הוועדה ח"כ כץ (ליכוד) אמר בדיון כי "מדינת ישראל אמורה לדאוג לצורכי כל אזרחיה, בהם גם עולים ונכים. מדובר בכמות ידועה ומצומצמת של חולים, שמספרם הולך ומתמעט עם השנים. ניתן להעריך את מספרם ועלות התשלום לאורך השנים ולהיערך בהתאם".

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום