החולות מתו, הבדיקות הופסקו

(0)
לדרג

בדיקות הברונכוסקופיה בבית חולים הדסה עין כרם הופסקו עד בירור סיבת מותן של המטופלות. מביה"ח נמסר כי אין קשר בין המקרים ולא ברור מה הסיבה לסיבוך הנדיר

מאת: מערכת zap doctors

בחודש האחרון נפטרו בבית החולים הדסה עין-כרם שתי חולות מבוגרות, ימים ספורים לאחר שעברו בדיקת ברונכוסקופיה שכללה גם לקיחת ביופסיה. מבית החולים נמסר כי לא נמצא קשר בין שני המקרים ועד כה לא התבררו הסיבות לפטירה.

אף שבאותה תקופה בוצעו עוד 25 בדיקות באורח תקין, הוחלט בבית החולים להפסיק את ביצוע הברונכוסקופיות עד בירור הנושא. זאת, למעט בדיקות דחופות הנדרשות לצורך הצלת חיים.

במקביל, התקיימה בבית החולים התייעצות בין המומחים הבכירים בתחומי מחלות ריאה, רפואה פנימית, מחלות זיהומיות וטיפול נמרץ. כמו כן בוצעה בדיקה מקיפה של המכשור ושל הציוד לחיטוי ונלקחו דגימות מהתמיסה המשמשת לבדיקה במהלך הברונכוסקופיות. מכשירי הברונכוסקופיה עצמם עברו בדיקה מקיפה על ידי היצרן, והועבר דיווח למשרד הבריאות.

מבית החולים נמסר עוד שבהדסה מבוצעות כ-800 בדיקות ברונכוסקופיה בשנה, ובמהלך 20 השנים האחרונות אירעו מקרים ספורים שבהם מטופלים נפטרו לאחר ברונכוסקופיה, בדרך כלל חולים קשים שנזקקו לבדיקה. מוות לאחר ברונכוסקופיה הוא נדיר מאוד ובספרות הרפואית אין כמעט דיווחים על כך.

לעתים, הדרך הבלעדית לאבחן בצורה מדויקת מחלת ריאות היא באמצעות בדיקה מיקרוסקופית של תאים הנמצאים בריאות או של רקמה שנלקחת מדפנות דרכי האוויר או נאדיות הריאה. ברונכוסקופיה היא פעולה שבה מחדירים דרך הפה או האף צינור אופטי ארוך דק וגמיש לנתיבי האוויר. על-ידי פעולה זו ניתן לצפות ישירות במבנה הפנימי של דרכי האוויר, ליטול דגימת תאים או חיידקים, ואף ליטול לבדיקה (ביופסיה) דגימה קטנה של רקמה מדפנות דרכי האוויר או הריאות.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום