פפילומה: המתחסנות נזהרות יותר

(0)
לדרג

למרות החשש כי חיסון המתבגרות נגד הווירוס יוביל ליחסי מין לא מוגנים, נמצא כי דווקא נערות שטרחו להתחסן משתמשות יותר בקונדום מאלה שלא חוסנו

מאת: מערכת zap doctors

ההורים יכולים להירגע, בניגוד לחששות, חיסון נגד וירוס הפפילומה (HPV) לא מעודד פעילות מינית לא בטוחה. שיעור הנערות המשתמשות בקונדום באופן קבוע אף גבוה יותר בקרב מי שחוסנו.

עם אישור החיסונים נגד וירוס הפפילומה, עלה בקרב החוקרים החשש כי לצד התרומה הגדולה בהורדת שיעור התחלואה בסרטן צוואר הרחם, יעודד החיסון התנהגות מינית מסוכנת. אלא שמסקר שפורסם לאחרונה מטעם המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), עולה כי לא נרשמה עלייה בסיכון לפעילות מינית מסוכנת בקרב צעירות שחוסנו בהשוואה לאלה שלא.

החוקרים בחנו נתונים של יותר מ-1,200 צעירות בגילאי 15-24 שהשתתפו בסקר להערכת פעילות מינית ופוריות בקרב בני נוער ומבוגרים צעירים. הנשים הצעירות מילאו את השאלונים בין השנים 2007-2008, לאחר שהחיסון הראשון נגד פפילומה הפך לזמין בארה"ב.

נמצא כי נשים שהתחסנו נגד הנגיף דיווחו על שימוש קבוע בקונדום בזמן קיום יחסי מין בשכיחות גבוהה יותר מנשים שלא חוסנו. להערכת החוקרים, ייתכן שהדבר נובע מכך שנשים צעירות, החוששות יותר ממין ללא אמצי מניעה, הן גם שנוטות יותר להתחסן נגד הנגיף. מהממצאים עולה עוד כי שיעור כפול של בנות בגיל ההתבגרות, בהשוואה לנשים בשנות העשרים לחייהן, השלימו את שלוש מנות החיסון נגד וירוס הפפילומה, 30% לעומת 15%. החוקרים מסבירים כי הדבר אינו מפתיע, שכן מאמצי ההסברה כוונו לעידוד החיסון בקרב מתבגרות.

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה, קונדילומה, צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום