שלפוחית רגיזה: פגיעה באורח חיים

(0)
לדרג

66% מהלוקים בתסמונת נאלצים לרוץ לשירותים יותר מעשר פעמים ביום, ו-13% סובלים מדליפת שתן. רבים נמנעים מפעילויות פנאי, מיחסי מין ומפסידים ימי עבודה

מאת: מערכת zap doctors

המירוץ לשירותים. לפי סקר ישראלי חדש, רבים סובלים מתסמונת השלפוחית הרגיזה, אבל לא מטפלים בבעיה. שני שליש מהם מדווחים על ריצות חוזרות ונשנות לשירותים, דבר הפוגע קשות בשגרת יומם.

בסקר השתתפו 331 מרואיינים בגילאי 40-75 והוא נערך החודש עבור חברת מדטרוניק, יצרנית "אינטרסטים", קוצב המושתל לשלפוחית לטיפול בתסמונת. הטיפול הוגש השנה לסל הבריאות 2012 ומיועד לחולים אשר הטיפולים האחרים לא צלחו. לפי הסקר, למרות הסבל, המודעות לתופעה נמוכה למדי, כיוון שיותר משליש מהסובלים מהתסמונת (34%) פנו לטיפול רק אחרי שנה ויותר מכך.

מהסקר עולה כי 66% מהמרואיינים נאלצים ללכת עשר פעמים ביום ויותר לשירותים לצורך הטלת שתן, ו-13% סובלים מבריחת שתן. בגלל המגבלה נמנעים 21% מנסיעה בתחבורה ציבורית ונסיעות בכלל, 19% נמנעים מפעילות ספורטיבית, 10% מפחיתים את שיעור יחסי מין או מוותרים עליהם כליל. 9% מהמרואיינים דיווחו כי הפחיתו את מספר המפגשים החברתיים שהשתתפו בהם ו-4% סיפרו כי לתסמונת השלפוחית הייתה השפעה על הנוכחות שלהם בעבודה.

ד"ר ליאור לבנשטיין, גניקולוג מומחה באורוגניקולוגיה בבית החולים רמב"ם מסביר כי "הפגיעה באיכות החיים עלולה להגיע לכדי בידוד חברתי והסתגרות בבית בשל חשש מבריחת שתן בציבור. גם חיי המין והחשק המיני נפגעים בגלל אותה סיבה. במצב קיצוני נפגעת גם היכולת להתפרנס".

17% מהאמריקאיות סובלות מהתופעה

לפי ההערכות, שיעור הסובלים בישראל גבוהה יחסית. לפי סקרים שנערכו בארה"ב, 17% מכלל האמריקאיות סובלות מהתסמונת, סך הכל כ-30 מיליון נשים. גורמי הסיכון העיקריים להתפתחות התסמונת הם גיל, הפרעות עצביות שונות וסוכרת. ניתן לראות מהסקר שנערך בישראל כי הפגיעה באיכות החיים מתגברת כמעט תמיד עם הגיל, ודליפת השתן אופיינית יותר לנשים לעומת גברים (23% לעומת 2% בהתאמה).

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום שלפוחית רגיזה
פורום דליפת/בריחת שתן ורצפת אגן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום