"בתיה"ח מתעלמים מכאב ילדים"

(0)
לדרג

לפי סקר שהוצג בוועדה לזכויות הילד בכנסת, בכשליש מבתי החולים לא קיים נוהל למניעת כאב בקרב ילדים, דבר שלו השלכות קשות על הילד. משרד הבריאות הבטיח להסדיר הנושא

מאת: מערכת zap doctors

הוועדה לזכויות הילד בכנסת והמועצה לשלום הילד קוראות לגבש נוהלי טיפול בכאב ומניעתו בקרב ילדים. זאת בהמשך לסקר, לפיו בקרוב לשליש מבתי החולים אין מודעות לנושא.

מהסקר שהוצג אתמול (ג') בכנסת, עולה כי ב-30% מבתי החולים לא קיים נוהל להרגעה ומניעת כאב בפעולות רפואיות בילדים, והרופאים ב-31.8% מבתי החולים לא עוברים הכשרה בנושא. הסקר נערך עבור המועצה לשלום הילד על-ידי ד"ר יורם בן יהודה, מנהל מיון ילדים בבית החולים הדסה עין כרם.

ד"ר בן יהודה הסביר בדיון כי כאב בכל גיל משאיר חותם נפשי לכל החיים, וכי כאב חזק ומתמשך אינו דבר בריא, בפרט לילדים. "על פי הסקר, הטיפול ומניעת הכאב בילדים לוקה בחסר במרבית בתי-החולים בארץ, ומשרד הבריאות יכול וצריך למנוע זאת", הדגיש.

ד"ר זאב חורב, מרכז רפואת ילדים בקהילה בקופת חולים "כללית" הוסיף כי מניעת כאב היא גם הימנעות מביצוע פעולות רפואיות מכאיבות מיותרות. "יש לצמצם את הבדיקות ולעשות את הנחוצות בלבד, על ההורים להפסיק לבקש מהרופאים בדיקות מיותרות רק כדי להרגיע את עצמם".

יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב אמר כי "קיימת בעיה בהטמעת חוזר מינהל הרפואה של משרד הבריאות משנת 2003, העוסק בטיפול בכאב ובמניעתו אצל ילדים ותינוקות. ההשלכות על הילד בעלות השפעה לטווח ארוך, ועל כן זהו נושא שראוי להסדרה רפואית מפורטת".

בתגובה לדברים הודיע ד"ר חזי לוי, ראש מינהל הרפואה במשרד הבריאות, כי בתוך שנה יוסדר חוזר מעודכן, ושהוא ידאג להטמיע נוהל זה בבתי החולים ובמרפאות הפזורות בקהילה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום